Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte en mail nå.

Hva trur dere om dette her :

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G9977 Wax er det poleringsmiddel det? og funker den bra nokk den som er med i den pakken?

http://www.shinearama.co.uk/product.php ... UCKET-SET1 eller funker det å kjøpe grit guard og bruke vanlige bøtte?

og Special Purple NXT Applicator Pad det er det man bruker for å polere med?

Noe som mangler da får å få til vårpussen?

Skrevet

Wax er voks som er LSP. Det er lakkforsegling.

Steg 1 er lakkrens (Step 1 Paint Cleaner eller Meguiars Ultimate Compound)

Steg 2 er polering (Step 2 Deep Crystal Polish)

Steg 3 er sealer/voks (Meguiars #16 Pro Paste Wax) Bra voks for en rimelig penge ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg fått varene

2x hansker

Gritguard

3step deepcrystal meguiars

meguiars microfiberhånduk

poormans microfiberhånduk

Meguiras pad

Meguiars Car Wash

Meguiras Tech Wax

Nå er det noen ting jeg lurer på.

1. Den 3 step greia skal det ikke stå step 1 2 og 3 på hver flaske? for 1 og 2 står det men på den tredje slaska står det ikke noe slik step 3

Bare lurer på om jeg har fått feil. Står Deep crystal carnauba Wax

2.Hva bruker jeg den derre Tech Wax 2.0 greiene til?

3.Har lest en den Bilpleie for dummies 2.0 nå og lurer litt på om jeg har få pads, for meg hvirker det som en pad blir skitten med engang, og at det er bare for engangs bruk. Stemmer det, vist så har jeg litt få pads altså abre en :)

4.Og som det står i guiden om

Rens

Polish

Beskyttelse

Er det det samme som step 1 2 og 3 med meguiars, vil bruke riktig produkter til riktig tid.

5. hmm da trur jeg ikke det var noe mere får nå :)

Skrevet
Nå har jeg fått varene

2x hansker

Gritguard

3step deepcrystal meguiars

meguiars microfiberhånduk

poormans microfiberhånduk

Meguiras pad

Meguiars Car Wash

Meguiras Tech Wax

Nå er det noen ting jeg lurer på.

1. Den 3 step greia skal det ikke stå step 1 2 og 3 på hver flaske? for 1 og 2 står det men på den tredje slaska står det ikke noe slik step 3

Bare lurer på om jeg har fått feil. Står Deep crystal carnauba Wax

2.Hva bruker jeg den derre Tech Wax 2.0 greiene til?

3.Har lest en den Bilpleie for dummies 2.0 nå og lurer litt på om jeg har få pads, for meg hvirker det som en pad blir skitten med engang, og at det er bare for engangs bruk. Stemmer det, vist så har jeg litt få pads altså abre en :)

4.Og som det står i guiden om

Rens

Polish

Beskyttelse

Er det det samme som step 1 2 og 3 med meguiars, vil bruke riktig produkter til riktig tid.

5. hmm da trur jeg ikke det var noe mere får nå :)

1. Step 1 Paint Cleaner, Step 2 Crystal Polish, Step 2 Carnauba Wax.. De skal påføres 1-2-3 :)

2. Tech Wax'en er vel en bedre/nyere LSP enn Carnauba voksen, så jeg ville heller ha droppet Carnauba voksen som følger med i Step systemet og heller påført Tech Wax (holdbarhet, sheeting, beading osv..)

3. Visst du har skumpad fra Meguiars kan denne vaskes i vaskemaskin, om den bli fort lortete er også avhengig av hvilken tilstand lakken din er i :)

4. Ja, det er det ;)

Skrevet

Oj raskt svar dette her ja, kanskje jeg starter med det allerede i dag da vist jeg får tid.

1. Ok da er det samme som i guiden da, ville bare være sikker :)

2. Ja det var det ja, kjedelig dcet ble dobbelt opp, men blir vell tomt engang også :)

3. jupp er den paden som er med i den Was and Wax packen til meguiars ja.

4. joda var en ting te jeg lurte på, er det en slik pad jeg skal bruke til alle de tre stegene :D?

Skrevet

Ja, men jeg ville ha hatt minst 3 puter, slik at du ikke blander middlene sammen for hvert steg :) Eller du kan vaske paden, tørke den og fortsette på neste trinn ;)

Skrevet

ja var det jeg tenkte ja. synd jeg ikke viste det før jeg bestilte varene :)

Samme med microfiberkluten også da eller, jeg burde ha en for hvert steg?

Skrevet

Har akkurat vasket bilen så den en ren, men nå tenkte jeg å starte med polering etc. Jeg har jo ingen clay eller asfalt fjerner, er det dumt å starte med polering og slikt da?

Skrevet

kommer jonas med sine raske svar, liker det!

Ja bare resultatet men jeg skader ikke lakken mere enn om jeg dropper 3 step meguiars da :)

Setter igang med step 1 nå :)

Skrevet

Har du ikke avfetting da? Det MÅ du jo ha før du vasker bilen :)

Prickbort er en avfetting som du får kjøpt på Hydro Texaco eller på internettet. Denne tar asfalt :)

Skrevet

ahaja, okey det er det som regnes som asfaltfjerner ja. Har brukt prickbort ja :)

med litt barnepass besøk etc er jeg omsider ferdig med steg 1 :)

Starter snart med steg 2 når padden har blitt tørket.

Skrevet

er nå ferdig med steg 2 polish.

Tenkt ejeg skal ta steg 3, men ser ut til at det kanskje blir regn i morgen, og denne skal vist ha 12-24 herding og det rekker den ike før det begynner å regne :(

Må ta stor vask senere engang da, for så og ta steg 3?

Skrevet

Ta det no. Blir herdetiden avbrutt av regn, so blir holdbarheiten dårligare, men blir jo bedre enn å ha ingenting på.

So kan du ha på eit nytt lag etter vask ein eller annen gang i sommar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...