Gå til innhold

Ubehagelig "klunkelyd" i bakstellet - Diagnose: Bærearm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en e36 318ia -95 modell. Den har en fæl klunkelyd som jeg først trodde var dårlige fjerbenslager. Nå vet dere altså hvordan lyden høres ut. Skifta begge to bak men lyden er der fortsatt. Den kommer når jeg trør på gassen, bak på høyre side. Noen som har en idè for hvordan jeg skal feilsøke dette? Vil helst spare meg for en verksted-regning. Hvilke evt. foringer kan lage denne lyden under gasspådrag? Egentlig er det lite jeg hører til lyden om jeg ruller over en hump.

Skrevet

Fremre svingarmsforing. Følg svingarm/bærearm fram til festet dvs under bakre del av bakdør(om du har sedan), der er det en foring som ofte blir slitt, sjekk om den er løsnet i gummien.

Skrevet

Jepp opp bilen på sikker måte og legg deg under med godt lys og ett spett for å bende med. Bend svingarmen slik at du belaster foringen sideveis så vil du fort få inntrykk av om den er fast og fin eller slapp og ødelagt.

Skrevet

Jeg trengte faktisk ikke å jekke opp bilen for å kjenne at denne foringen var løs. :P

Kjente på førersiden og der var den fast og fin, men på passasjersiden kan jeg bevege den et par millimeter kun ved å rikke på den...

Så, skal jeg skifte kun denne foringen på begge sidene eller er det noen som har et bedre forslag? Har ikke direkte tilgang til presse, så er det sagt.

• 1 year later...
Skrevet

Du drar opp en god gammel tråd nå ? Men generelt for de foringene i bakstilling på BMW bør du enten lage deg et hjemmelaga pressverktøy, skru ut og bruke presse eller brenne dritten ut :P

Skrevet

Ja vet jeg gjorde det..

Foringen min var såpass tatt att den datt ut selv når jeg demonterte det. kun hylsa så stod igjen! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...