Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan ta ut dysene på 530D? (M57) Noen som har noen tips der?

Regner med du har løsnet "klamrene" og at dysene sitter fast nede i toppen.

jeg lagde meg en "runker" måtte dog ofre en dyse med å ta magneten på toppen og ta gjengepartiet på svivelen.

slik så det ut:

DSC00400.jpg

DSC00399.jpg

Magneten jeg knuste og brukte gjengesvivelen ifra

DSC00339.jpg

grunnen dysen min satt fast var tettingen i bunn av dysen hadde sviktet.

DSC00341.jpg

Skrevet

Hvis det ikke har vært noen leksje rundt dysa kommer di ofte lett ut etter at klammeret er fjærnet IKKE bryt mot innsuget for å løstne de.

Skrevet
Hvis det ikke har vært noen leksje rundt dysa kommer di ofte lett ut etter at klammeret er fjærnet IKKE bryt mot innsuget for å løstne de.

Sant, ikke bryt med noe da også toppdelselet er i plast. Dette tåler svært lite og dyrt nytt, har prøvd den harde måten :?

Skrevet

Har en delemotor som jeg vil ha av topdeksele på, så da må jeg vel ut med dysene? Dysene er forsåvitt boss, men problemet er å få dem ut.

Er dysene brukene etter du har brukt den slaghammeren på dem?

Bare skrur du av toppen på dem og fester den på gjengene der?

Skrevet
Har en delemotor som jeg vil ha av topdeksele på, så da må jeg vel ut med dysene? Dysene er forsåvitt boss, men problemet er å få dem ut.

Er dysene brukene etter du har brukt den slaghammeren på dem?

Bare skrur du av toppen på dem og fester den på gjengene der?

Stemmer, skrur av magneten og skrur på slageren. Bruker da samme dysene fremdeles bortsett fra 1som måtte ofres. Så fungerte for meg =) Men vil på ingen måte garrantere noe jeg selv ikke deltar på. Er nok viktig og få skrud slageren skikkelig på før starter å slå.

Skrevet

Dysene kan vel trekkes ut på den måten ,men pass på at det ikke kommer noe møkk nedi dysa ,jeg mener det fins et verktøy som tar tak på undersiden der det er mere solid ( det er en slag hammer type det også)

Skrevet

Det finnes et spesial verktøy som har "threaded bush" helt nederst mot dysa, i følge TIS.

Hvordan den festes vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...