Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Ny på forumet og har noen spørsmål til dere med BMW ekspertise ;)

Det er nå slikt at jeg i dag kjører en Yaris TS Turbo, fornøyd med bilen men trenger noe større, noe som ikke knirker men som også er en relativt trygg og grei bil med god kvalitet. Har vurdert en BMW 3 serie (fra 2005 og opp) E90 / E91.

Jeg er egentlig helt grønn på BMW og har søkt litt på forumet om mer info ang denne serien uten å bli noe særlig klokere.

Bilen skal brukes til mye langturer (ferie turer) og muligens kjøring rundt europa til neste år.

spørsmålet er vel som alle andre spørsmål når det gjelder denne serien.

Det diesel jeg ser etter. Tenkte noe alla 320dt. Serien med 163 HK.

Hvordan er disse bilene å kjøre, comfort, plass og ikke minst service / verkstedpriser. Har forstått det slikt at Sverige er egentlig tingen for de som vil spare penger på service.

Ser også at det finnes forskjellige varianter av karosseri / utstyr. Altså den med M (?) og ikke ?

Er det noe jeg burde se nøye etter ? Rust etc ?

Og garantier. Slikt jeg har forstått det så har BMW ganske få år på garanti fronten, stemmer dette ? Er dette noe man burde være beskymret for ?

Har allerede sett på noen biler. Rundt en prisklasse fra 280000 til max 350000. Selvfølgelig med minst mulig km.

Takker for alle svar :)

Skrevet

kjøre comfort er vel allt etter som hvilket understell du har på bilen. m-sport understell og 18" hjul så blir den litt hardere og stivere en standard understell. men jeg vil anbefale bil med m-sport pakke.

plass messig så er 3-serien liten bil. ok plass. men ikke stor plass. jeg selv har hatt bakover vendt barnesete og ei barnevogn i min 3serie. det går helt greit men er ikke mye plass til overs.

der stemmer at bmw bare har 2års nybilgaranti. men på en norskkjøpt bil har du alikavell 5års reklamasjonsrett. så annbefaler å ikke kjøpe importbil.

verkstedpriser varierer vel litt.

skal selv selge min e91 318d 136hk diesel m-sport den ligger på tillsalgsforumet.

Skrevet

Det er også 12 års rustgaranti på Bmw registrert etter 1.1.2004 :) Iogmed at du skal kjøre såpass mye gjør du rett i å finne en bmw med m-understell. Jeg tror og håper du kommer til å bli bitt av Bmw basillen etter noen mil for Bmw er og blir en kjøremaskin :) Km-stand er heller ingen krise da disse bilene tåler å gå langt, men du må vurdere litt på kjøpspris og verditap dersom du kjører mye.

Skrevet

Hei!

Flotte svar, flott at de holder en standard på 12 år som andre produsenter av biler.

Regner med at jeg kommer til å beholde bilen (om jeg kjøper en bmw) i en del år. Har fått hund og trenger da litt mere plass. I en liten Yaris går ikke dette så bra.

Folk sier at jeg skal gå for Toyota igjen, en avensis eller noe. Men føler at toyota har tapt seg litt når det gjelder kvalitet og kvaliteten på service. Ikke att jeg har hatt problemer med min.

Det jeg ser etter nå er ialfall en m-sport 320dt med navi og skinn til rundt den prisen jeg nevnte øverst. Men først må jeg få solgt yarisen.

Må ærlig innrømme at 3 serien ser flott ut med riktige felger og div. :) Tror det blir en fryd å kjøre en slik maskin.

Er det noen tekniske ting jeg burde se etter ?

Skrevet

I den prisklassen har du jo også 5-serien, e61. Iom at du skal kjøre mye langt ville jeg tro at det er bedre komfort i en 5-serie? Uten at jeg har prøvd verken nyere 3-serie eller 5-serie.

Uansett, lykke til med kjøp av bmw!

Og ikke minst, velkommen til forumet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...