Thomaz Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Hei.. lurte på oversikt over div service på BMW e46 320d 04mod .. Altså når inspection I og sånn er .. Mao så tenkte jeg å gjøre service`n selv.. Bare få innputt på hva som gjøres på hvert intervall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Her er en oversikt http://www.bimmerzone.com/inspection.htm Du skal ha oilservice og inspection annenhver gang. Det Oil, insp1, oil, insp2, oil, insp1 osv... Hva som er gjort sist finner du nok i serviceheeftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Dem bytter olje og oljefilter. Pollenfilter(mikrofilter) og går over bilen og ser om det er noe slakk/feil eller mangler noen plasser. Dette koster rundt 5-6k på en Bmw autoristert merkeverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jijensen Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 om 20000 skal jeg ha inspection, men står verken 1 eller 2..Kun inspection!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Ja, det står ikke om det er 1 eller 2. Du må se i serviceheftet hva som ble tatt sist. Er det lenge siden/du er usikker ville jeg anbefalt en komplett gjennomgang, dvs inspection 2. Ville forøvrig ikke ventet til telleren er på 0. 1 gang i året/hver 15000km er passe. Denne telleren er forøvrig dynamisk og tar hensyn til bruksmønsteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Ja, det står ikke om det er 1 eller 2. Du må se i serviceheftet hva som ble tatt sist. Er det lenge siden/du er usikker ville jeg anbefalt en komplett gjennomgang, dvs inspection 2. Ville forøvrig ikke ventet til telleren er på 0. 1 gang i året/hver 15000km er passe. Denne telleren er forøvrig dynamisk og tar hensyn til bruksmønsteret Ventet til tellern kom til null jeg da, men vurdere seriøst å ta service litt oftere. (neste service) Olje og sånt bør man vel egentelig skifte per 10k kjørte helst. Liker ikke at det er så store mellomrom mellom servicene Men nå var det min første service med den her bilen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Olje, oljefilter og pollenfilter er ihvertfall greit å få skifta en gang i året. Bremsene har heller ikke vondt av litt smøring 1-2 ganger i året. Sitter gjerne godt fast med alt saltet og skitten vi har i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Noen som kan få opp den lista over inspeksjon lister? får ikke opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mskrinde Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Dem bytter olje og oljefilter. Pollenfilter(mikrofilter) og går over bilen og ser om det er noe slakk/feil eller mangler noen plasser. Dette koster rundt 5-6k på en Bmw autoristert merkeverksted Jeg ser du skriver 5-6K med service hos BMW merkeverksted. Du vet ikke hva det ligger på hos mekonomen,snapdrive, eller meca?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå