Bimmerhansen Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Har en 2005 mod, BMW 118 D med 122 hk, men vet at disse også finnes i 142 hk.. Noen som vet forskjellen? Vet det er sånn på noe VAG at noen er levert som 120 hk mens andre 150 hk, men man kan chippe en 120 til samme effekt som man kan chippe en 150 hk til, altså ca 180-200 hk! Vil det si at jeg kan chippe min 122 hk til 180 hk som man lover på 142 hk`r??
bmw320da Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 er vell mindre turbo om jeg ikke tar feil.. er vell slik att du kan chippe 122hk'n litt mindre enn 142hk'n mener du kan få 163hk i 122hk'n
Otis Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Her er hva Hartge sier om 122 hk og ny effekt. Engine conversion by ECU modification * for 118d (based on 90 kW / 122 hp) 108 kW (147 hp) / 4000 rpm 334 Nm (lb-ft 246) / 2000 rpm Så du kan altså få 147 hk.
aottesen Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Hi Aleksander,We can do the 122ps version as well. Normal power output after tuning is ~155bhp. Please contact hans@esstuning.com or on phone +4741558555 to schedule software installation. Regards, Asbjorn Bohn ESS Performance Products USA Inc. E-Mail : asbjorn@esstuning.com Web : http://www.esstuning.com Tel : (480)389-4377 Det er i allefall svaret til ESS Perfomance. Det sagt, så er det ganske mange forskjeller på 122 og 143. For det første, så er det to vidt forskjellige motorer (122 = M47) (143 = N47), altså en nyere motor. Forskjellene er blandt annet: -mindre vekt (aluminiums blokk) -mindre forbruk (blant annet pga. mindre vekt, mer effektuttak på lavere turtall samt neste punkt) -start/stopp-teknologi (den slår seg av når du setter bilen i fri og slipper clutchen, og starter igjen i det du rører ved clutch-pedalen) 122hk har jeg sett chippet til alt fra ecoTrim (143 hk) til 163 hk hos en kar uti Nord Hordaland. 143hk er ganske standard å chippe til 184hk = rått! Kort fortalt - jeg er ganske bitter på at jeg ikke leste meg opp på dette før jeg kjøpte min 118d (Pre-FL) 2007-modell. Hadde jeg kjøpte en tre mnd. nyere bil, hadde jeg hatt alt dette Men, man lærer så lenge man lever...
TL1000S97 Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Ikke vær bitter. Jeg kjøpte en 116d med målet å få den (ECU) til 120d. Det er pt ikke mulig pga "låst" ECU på de nyeste (2010) modellene. Superchips (tekniker) skriver det er mulig med egnet utstyr, men de kjente ikke til at noen i Norge hadde dette. Ellers er det korrekt (tror jeg) at de nyeste 2.0 tdi'ene fra BMW for 1-serien (minus 123d) kun skiller seg i "mapping" (programmering) av ECU. Tror både BMW og avgiftskåte land har felles interesser (men ulikt utgangspunkt) i å hindre den utbredte trimming som gjøres her.
aottesen Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Det gjelder ikke M47-motorene i allefall. Der er det omtrent bare blokken som er lik. Dyser, turbo, girkasse, clutch .. mildt sagt ganske mye skiller en 118d og en 120d (før 03/2007 altså). Hvis det kun er ECU som skiller på N47-motorene, så er det jo bare til å gi gass! Men, er det ny kode på 2010-mod altså? Ny facelift i år?
Bimmerhansen Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Skrevet Juni 3, 2010 Hi Aleksander,We can do the 122ps version as well. Normal power output after tuning is ~155bhp. Please contact hans@esstuning.com or on phone +4741558555 to schedule software installation. Regards, Asbjorn Bohn ESS Performance Products USA Inc. E-Mail : asbjorn@esstuning.com Web : http://www.esstuning.com Tel : (480)389-4377 Det er i allefall svaret til ESS Perfomance. Det sagt, så er det ganske mange forskjeller på 122 og 143. For det første, så er det to vidt forskjellige motorer (122 = M47) (143 = N47), altså en nyere motor. Forskjellene er blandt annet: -mindre vekt (aluminiums blokk) -mindre forbruk (blant annet pga. mindre vekt, mer effektuttak på lavere turtall samt neste punkt) -start/stopp-teknologi (den slår seg av når du setter bilen i fri og slipper clutchen, og starter igjen i det du rører ved clutch-pedalen) 122hk har jeg sett chippet til alt fra ecoTrim (143 hk) til 163 hk hos en kar uti Nord Hordaland. 143hk er ganske standard å chippe til 184hk = rått! Kort fortalt - jeg er ganske bitter på at jeg ikke leste meg opp på dette før jeg kjøpte min 118d (Pre-FL) 2007-modell. Hadde jeg kjøpte en tre mnd. nyere bil, hadde jeg hatt alt dette Men, man lærer så lenge man lever... kjenner jeg blir litt sur jeg å.. men de går vell kanskje bra med 163 hk også?
aottesen Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Jeg syns igrunn den går helt ok med 122 hk også - den drar ok på mellomaks og kommer seg greit opp i fart. Noe sportsbil kommer det aldri til å bli uansett. Men det er klart at med ca. 40 hk ekstra og tett oppunder 400 Nm, så bør det jo merkes Men - 120d N47 kan man jo bryte den magiske 200 hk-grensen med, uten særlige problem. Det hadde vært noe
Bimmerhansen Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 noen som har gode erfaringer eller tips angående tuning av disse bilene? DTE, OCT, TS-Racing osv osv
aottesen Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Jeg holder en knapp på ESS. De er vidkjent for sine modifiseringer av BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå