Gå til innhold

Min e46 330ci SMG, ESS TS2 montert. bilder s7

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil bare si at jeg hater deg enda mer nå Tor...... Jeg blir direkte kvalm av tanken på at din kommer til å gå bedre enn min..... Hvertfall inntil jeg får somla ferdig bilen og kommi meg ned for å hente TS2+ med andre kammer og alt.... Kan ikke ha det til at din går bedre enn min bare pga 500cc mer! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i Aremark og hentet bilen hos ESS. Nå blir det å kjøre rolig i 30-40mil før jeg begynner å klemme til litt mer. Ingen feilkoder og ble målt til 290whp. Kunne muligens hatt litt mer, men tenningen måtte stilles litt for å unngå tenningsbank. Mistenker at jeg har fått dårlig benins ved forrige fylling, så Hans anbefalte meg å fylle Vpower heretter. Ingen stygge lyder og bilen drar jevnt og fint det lille jeg har prøvd :)

Kompressoren plystrer hvertfall fint når man gasser på litt. Intercooleren var ikke den vanlige firkantente man får til M54, men fikk istede en som de pleier å ha på E92 m3. Denne skulle visstnok være litt bedre, ser også bedre ut synes jeg :twisted:

Kan sikkert prøve å få ut en filmklipp når kompressoren er kjørt skikkelig inn.

d9sptrkkedm2lttbchcv.jpg

xoown6hpcefltssrhswj.jpg

8e819kt1k7uy5ttowrk0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på pris på noe sånt, kan gjerne ta på pm om du vil. Har jo selv sett på dette til min, men blir fryktelig dyrt om jeg blir tatt da bilen har vært registrert i Norge bare 1 år.

Ser virkelig snadder ut oppi motorrommet ditt!

Hva har de byttet forresten? Har lest det lønner seg med chip, ny clutch og ny kam når man monterer presse. Hvis du er i Oslo-området en gang, hadde det vært mulighet for å sitte på en tur for å kjenne forskjellen fra vanlig 330? Faren med det er vel at det fort blir veldig dyrt for meg :lol: Uansett, gratulerer med et morsomt "framkomstmiddel" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har bilen min vært ny i Norge siden 2002, så jeg slipper en evt smell kostnadsmessig dersom jeg skulle bli tatt. Hadde blitt veldig dyrt å betale avgifter på effektøkningen. :P

I fjor vår kjøpte jeg kompressoren ny av en privatperson for 20k, noe som Hans syns var en veldig god pris. Derfor ble totalsummen ikke sååå ille for min del, totalen ble noe under 40k. Om jeg skulle kjøpt alt hos ESS snakket de om 50-55k for TS2 om jeg husker riktig. Kammer bytter man kun dersom man ønsker å gå for Ts2+, da anbefaler de også grenrør for å få fullt utbytte. Hans derimot anbefalte kun TS2, mest value for money. CLutch skulle holde så lenge man kjørte med hodet.

Angående forskjellen fra original har jeg ikke fått kjenne på skikkelig ennå, vil kjøre den rolig inn 1 tank eller 2. Har allikevel testet draget et par ganger fra lavt turtall og merker god forskjell :)

Skulle sikkert gå an det dersom jeg er i Oslo i nær fremtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke liker deg igjen eg as.....

Men uansett da, vi burde nesten fått sammenligna om jeg velger Vortech sitt kit i stedet for, og se om dine 500cc ekstra kan matche opp mot en sentirfugal presse mot en twin-screw :)

Ang avgifter så må du jo ut med en pen sum til TuV da for å få muligheten for godkjenning i det hele tatt.... :)

Men kort sagt: SMUD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, TS2 gir vel 350 i motor? Eller er det TS2+ ? Vil uansett tro det går ganske greit ja. Og hvis du venter med å gi gass til clutchen er ute, så bør det vel gå fint ja.

Ts2 skal ifølge gi Ess ca 350hk i motor ja, jeg havnet på rundt 340. Ts2+ gir vel rundt 380hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke liker deg igjen eg as.....

Men uansett da, vi burde nesten fått sammenligna om jeg velger Vortech sitt kit i stedet for, og se om dine 500cc ekstra kan matche opp mot en sentirfugal presse mot en twin-screw :)

Ang avgifter så må du jo ut med en pen sum til TuV da for å få muligheten for godkjenning i det hele tatt.... :)

Men kort sagt: SMUD!

Hadde vært artig om du kjøpte Vortech så fikk vi sammenligna litt. Regner med du får litt mer ketchup-effekt med sentrifugal presse :twisted:

Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
Må si det ble et enda bedre preg på den når vi fikk ordna AE og Xenon :)

sprek varn og :P

Ja, det hjalp veldig med AE og Xenon, takk igjen for hjelpen :) Godt mulig du får noen flere oppdrag seinere om det lar seg gjøre. ;P

2nvlbw5lct2mncrkaoow.jpg

b8n3cp3bwhishz0dk5x9.jpg

launosnkz16kl3znrh2d.jpg

ydaypvuxmtq8m3g40uba.jpg

2thulhkmzlx1acmhw2fs.jpg

Diffuser bak er inne til lakk nå, siden det måtte skjæres ut til potter på begge sider. Skulle egentlig ha i carbon, men den var så elendig passform så måtte gå for en original og så tilpasse.

Som dere ser trengs det senk, og H&R coilover ligger i kjellern, men tror jeg venter til neste vår med å montere. Samme med kompressoren siden jeg skal på EU-kontroll i februar kan jeg like godt vente til våren.

Sorte nyrer og leppe i carbon skal på om ikke så lenge.

Andre ting som bør gjøres? :)

hvor er disse bildene tatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Hr du fått ordna med bakfanger og eksos enda?

Nice bil! :)

Hei. Har fortsatt M-tech bakfanger, men diffusor er lakkert og eksosen justert litt.

Sånn ellers er bilen parkert for vinteren, forutenom noen få lufteturer en gang i blant. Tas ut igjen til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...