Gunnar Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Har hatt feilmelding på auto start/stopp systemet en stund. Det popper opp på iDrive-skjermen hver gang vi starter bilen. Irriterende, og i tillegg har systemet da vært utkoblet. Fikk BMW til å se på det i forbindelse med service. De fikk lest av og kodet opp igjen systemet slik at feilmeldingen nå er borte (for en tusenlapp), men de sier at den rett og slett hadde mistet kodingen på systemet, slik at det måtte kjøres ny innlæringsprosess. Egentlig er løsningen på feilen å softwareoppdatere hele bilen, så hvis det skjer igjen må den inn for softwareoppdatering til 2800,- spenn. Feilen kom da jeg starta bilen igjen på en bensinstasjon langs E6 etter et par minutters parkering. Syns det er helt sprøtt at bilene våre bare skal "miste" koding i hytt og pine? Kan parkere den et sted og neste gang en starter den så kan bilen plutselig ha glemt et eller annet? Og fiksen til BMW er å oppdatere hele bilens software på kundens regning... Nå er det ikke fabrikksgaranti på denne bilen lenger ettersom den er 2.5 år, men jeg kan heller ikke huske at det stod "- Buggy software" på ekstrautstyrslisten da jeg kjøpte den, og må ærlig talt si at jeg syns slike ting burde vært goodwill. Det blir for dumt å levere en feilvare, og den "buggen" har jo åpenbart vært der siden bilen var ny. Nei, 4 lapper er ikke mye penger, men hva tenker dere om slikt? Jeg syns det er håpløst. Har bilene masse softwarebugs så får de kalle de inn slik Toyota gjør! Har noen prøvd på slikt mot BMW før?
Otis Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Har ikke prøvd å fått dette dekket mot BMW, men de bør gjøre dette helt gratis. Uten tvil.
painkiller Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 BMW verkstedene er seriøst dårlige på "service". Foreldrene til en kamerat kjøpte en splitter ny 318d, etter noen mnd var dekkene helt utslitt foran. De måtte betale full pris på 4hjulsmålingen og de måtte kjøpe nye dekk selv. 4hjulsmåling skal taes ved klargjøring av nye biler, men sikkert mange som slurver med dette.. Vet mange er misfornøyde med Bilia i Fredrikstad(her jeg bor), og leser på mange tester at kundene er veldig fornøyd med BMW-bilene men at verkstedne har elendig kundebehandling, så de må skjerpe seg litt. Når man kjøper en ny bil til flere hundre tusen, og kanskje til og med tar alle servicene og reparasjoner der du har kjøpt bilen, mener jeg at man skal yte maks kundeservice og "goodwill" når det er slike problemer som du har og de jeg nevnte ovenfor. Det gjelder alle, uansett merke.
Gjest Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 er bilen din privat bruktimport? eller er den ny i norge? dersom den er ny i norge, eller import gjennom bmw norge, så er dette noe bmw må dekke. om ikke, så er det nok noe de burde søkt om goodwill på, og ved avslag ordne for deg allikevel.
Gunnar Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Skrevet Juni 3, 2010 Den er bruktimportert, så garantien er ute.
Gjest Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 har du pleid å ha bilen på service der? kan sjekke om ikke det har vært en kampanje på at denne bilen skulle vært oppdatert. ettersom de "vet" at den må omprogrammeres, så vet nok bmw om problemet. da kommer det normalt en kampanje hvor dette skal utføres ifm service uten kostnad for kunden.
Gunnar Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Skrevet Juni 3, 2010 Det var ikke beskjeden her, og bilen var inne på service til 6750,- samtidig som de reparerte dette for 950,- ekstra, med beskjed på fakturaen om at det egentlig burde vært kjørt en oppdatering til 2800,-. Dette var beskjeden var kundebehandler også - det virker litt som de forventer at det kommer tilbake igjen, men foreløpig fungerer det fint etter at de kjørte innlæringsprosessen på ny - og sletta feilkoden. Bilen har ikke vært der til service før.
Gjest Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 det jeg mener er om det har vært en kampanje på omprog som noen har oversett tidligere en gang..
Gunnar Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Hmm jaha ja. Da kjørte jeg bilen i dag for første gang, svigermor som henta den på verkstedet for oss, og madammen som har brukt den siden og rapportert om ingen feilmelding. Det er jo i og for seg riktig, men den har mistet hele girskiftsindikatorsystemet i instrumentpanelet! Det er bare borte fra displayet - og plassen der det var er brukt av kmstand - displayet er liksom fylt ut til siden i stedet for å la det være plass til girskiftsindikatoren. Er dette noe en slår av og på noe sted? Fant ikke noen setting for det på iDriven... må jeg til å ringe forhandler og styre på igjen nå? !#¤@¤&%#
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå