Gå til innhold

M-43 motor fra e-46 2000mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å styrer litt med en M-43 e-46 motor fra år 2000. Den har to balanseakslinger under veiva som blir drevet av veiva. Vil jo tro disse skaper balanse for noe, men så til det store spørsmålet: Vil det gå greit å bare fjerne de? Grunnen til at jeg vil det er for å få på ei bunnpanne med karet på foran traversen så motoren går nedi e-34. Vil nå tro disse er der for å få en jevnere balanse/gange i motoren, men vil den ta noe skade av eller bli ubrukelig uten disse?

Ser jo forresten de kaller det for kompanseringsaksel i delelista.

tniqu21cbif0k2hhm7ki.jpg

mtc2ucs0z0qj3316per3.jpg

xt7e0j0dx8mjnxte51zo.jpg

j1i19hmab49s2d9hsxp9.jpg

jdiueuwpr9yud2we8s02.png

Skrevet

Hvorfor i huleste du vil ha slik motor i en e34 vet ikke jeg, men med en slik utfordring ville jeg heller solgt motoren og brukt noe annet (les:6 eller fler sylindre). Om du merker det når du fjerner disse balanseakslene, noe jeg tror du vil, så kan du være sikker på at det går ut over ytelse og holdbarhet hvertfall. Lykke til, artig med noe uvanlig da... :)

Skrevet

altså. etter det jeg vet så fikk M43 motorn en oppfriksning for en tid tilbake. (TU) og det innebar dobble balanseaksler.

så jeg ville ikke fjerna de, men for all del, er jo bare å prøve, vil sikkert vibrere en del ettersom de er der for en grunn.

Skrevet

He,he ja er jo ikke så mange som settter sånn motor i en e-34. Å skulle jeg valgt etter ønske hadde det blitt full M5 pakke. Men gidder ikke hele det styret mtp godkjenning osv ettersom dette er en 518 fra før. Fikk tak i den motoren som er såpass ny å sånn så tenkte det kunne være en fin oppgradering fra m-40 kakleverket som sitter der orginalt. Var jo ikke klar over disse balanseakslene da jeg handlet motor. Trodde bare det var innsug mm. som var nytt på denne m-43 tu motoren da vettu :wink: Men får vel kanskje tenke på en annen motor å se om jeg får solgt denne.

Skrevet

Nja, men da må jeg beg med korte inn mellomaksling osv,osv. Da bare gir jeg faen å lar det gå som det går nå så lenge som mulig. Satt denne til salgs nå. Håper noen trenger den ellers får jeg kjøpe en e-36 ell e-46 med def. motor å sette den i. Skulle jeg ha brukt denne motoren måtte alternativet da isåfall vært m-44 veiv, da slipper man balanseakslene og e-34 bunnpanna ville ha passet. Men ja, motoren kunne med fordel vært lenger bak i dissa bilene. Men uansett tragisk med firer i de da :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...