Gå til innhold

E31 850ci

///M
 Share

Anbefalte innlegg

det var da en voldsom prisreduksjon. skulle tro nye eier hadde oppdaget noe og vil kvitte seg med den?

Tja ikke godt og vite ,men en NAF test ville vel vært bra

Uansett med en slik reduksjon i prisen så har en litt og reparere for viss det skulle være noe.

Tror kansje eier bare vil ha den solgt fort , tar ofte tid og selge slike biler men bør gå raskt med slik pris viss ikke det motsatte sjer att folk blir skeptisk til att pris er " for lav "

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig har jeg ganske sans for denne, kanskje minus vingen + at det nok burde vært noe for å bygge mellom endestussene:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23003781

Ser ut som en ganske så fin bil.

Er vel ganske unikt det rattet der?

Tenkte det samme selv når den kom for salg att den så veldig bra ut , men den er 100t dyrere enn den andre som også ser bra ut så vet ikke, tror fornuften hadde gjort att jeg hadde sjekket den blå først

De som ser etter en slik bil må bestemme seg for farge og interiør + type da blir det lettere.

Jeg kikket selv i flere år på 850 og var innom flere farger + att interiør måtte være lyst

Etter en stund måtte det bare bli Svart / Svart for meg

Rattet er ukjent for meg , er noe alpine stereo innlegg der ( ikke alpina ) egentlig ganske fint eneste jeg savner i min er multiratt.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en e-post til herren som selger bilen, og han sier at prisen er slik den er fordi han ønsker å selge. Bilen er fortsatt strøken.

han mente at mange av bilene til over 200k var overpriset og at de alltid lå veldig lenge på finn.no før de ble solgt (noe som forsåvidt stemmer).

så det er nok mye bil for pengene dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en e-post til herren som selger bilen, og han sier at prisen er slik den er fordi han ønsker å selge. Bilen er fortsatt strøken.

han mente at mange av bilene til over 200k var overpriset og at de alltid lå veldig lenge på finn.no før de ble solgt (noe som forsåvidt stemmer).

så det er nok mye bil for pengene dette. ;)

Flere biler har dukket opp på finn igjen i senere tid med en ganske kraftig pris reduksjon i forhold til tidligere annonser på samme bil.

Jeg tipper det rett og slett er for å få solgt de.

Pr i dag ligger det 16 biler for salg, fler enn noen gang de siste 3-4 årene jeg har fulgt med.

Det er stort sett de samme bilene som her ligget ute, så de tildels kraftige pris reduksjonene vi ser er nok rett og slett for å få solgt de.

Når det gjelder V12'en så er denne motoren skuddsikker.

Den har smidd veiv og råder originalt.

Eksemplarer med 250.000km++ er plukket i fra hverandre og ser nye ut innvendig.

Noen deler er litt dyre (f.eks MAF sensorer) og man må ha dobbelt av noe, men det er lite som ryker på disse.

Beste investeringen er nok nye pluggledninger, og kanskje Lambda sensorer.

Tidlige e32 750i hadde noe motorstyrings problematikk med Motronic V3.X , mens alle 850i har Motronic V7.X som det ikke er problemer med.

Alt i alt er det en veldig driftsikker bil, problemet er å unngå fristelsen til å oppgradere, da flyger 1000-lappene lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kammene bør sjekkes,da banjo-boltene på oljerøret til desse har en lei tendens til å løsne,og dermed slites kamlobene+vipparmer veldig fort ned pga manglende smøring.

Mener det var rundt 20-30k for nye kammer UTEN vipper,faktisk billigere med kammer fra Schrick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 er fine biler og gromt med mye motor, men ser aldri for meg at den er så rask når den veier så mye som denj gjør.

Ville aldri byttet den mot et godt eksemplar av e36 m3, det blir en nedgradering på mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjo boltene er kjent ja, mange bruker å sjekke disse, samt bytte ventil tettningene på litt eldre motorer.

850 og M3 er to forskjellige ting og kan ikke sammenlignes.

850en har nok et lite overtak på e36 m3 i høye hastigheter, 200+, kanksje allerede ved 150.

en 850 har 450nm, disse er tilgjengelig omtrent fra 2000rpm og opp til 6000rpm.

En e46 M3 har 365nm, og det har den ikke før etter 4000rpm.

Å ligge i 100 å trø flatt er to forskjellig opplevelser i en 850 og en M3, M3'en må gire ned mens med 850'en gir man bare gass.

De som har 850 har også andre biler, så 850en er typisk nr. 2 eller 3 bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...