Alpejohn Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hei, Skal bytte disse foringene, har fått laga meg verktøy og alt. Så på den biten er jeg steike klar! I dag har jeg bytta hjullager, og samtidig prøvd å løst litt her og der for å finne ut av hvordan jeg demonterer dette. Jeg har nivåreg, og bilen er en 530d 2003, med sportsunderstell. Når jeg løser bolten igjennom denne foringen, og banker den ut, så spretter hele navet ut på skeiva, og alt blir "feil", om jeg hadde banket den helt ut tror jeg hele nedre del av navet hadde skutt ut.. Kan altså ikke løse denne da det ser ut til at alt kolapser og blir skeift, pga. belgen på luftfjæra presser ned. Har søkt på forumet, og funnet et par ting, men ikke noe som er likt hos meg. Har og sett på diverse DIY fra usa osv. Men der har dem ikke samme type bakstilling som er på min. Jeg blir rett og slett litt nervøs av hele greia Er det noen her som har byttet på en nyere modell og kan fortelle meg hva som må gjøres? Bør jeg ikke gjøre dette selv eller? Skal på hjulstillings kontroll på mandag, og om jeg ikke får bytta disse må jeg utsette og eventuelt bestille time så de kan bytte det på bmw. Og det går jo fort et par uker.. Virker så enkelt på alle DIY jeg har sett, bare å slå ut bolten, ta av staget til xenon lysa, så bøye ned bærebroa.. Men så enkelt er det ikke med meg Hjelp Mvh. Fredrik
Flua Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Kan ikke noe om dette, men sett at det er luft som brukes i belgen, kan du ikke koble fra luften..? Så vil jo ikke belgen utvide seg når den får mulighet for det? Bare en tanke, har ikke noe peiling på nivåregulering.. Har du laget verktøy for å presse ut/inn foringene selv? Kunne du i såfall delt dimensjonene/tegninger med meg? Tenker å lage meg slikt verktøy selv, men har ikke dimensjoner..
Bjørner Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Ut fra det eg kan se i BMW TIS e det ikje nåkka forskjell på opphenget på 530D og andre. Sjekka med M5 TIS også. Her e link til hjemmelaget verktøy: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/704507 Her en god DIY, http://www.beisansystems.com/procedures/swing_arm_ball_joints_procedure.htm
Alpejohn Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Hei, har nå fått bytta begge! måtte tømme belgene ja, da gikk det lett som bare det:-) var veldig greit med verktøyet, måtte banke litt mens jeg stramma:-) tappa ut lufta bak med kompressoren:-)
Alpejohn Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 ":2bhu2gat]Hvordan tømmer jeg for luft? Jeg løste slangene ved siden av batteriet, under vangen, der er en liten "skjøt" av svart plast, løste slangene et par omdreininger der så det begynte og sive ut.
[Martin] Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Takk for tips. Hvordan er automatikken på kompressoren? Eller: Hva skal til for at kompressoren starter?
en325ic Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 ":u6k6alcr]Takk for tips.Hvordan er automatikken på kompressoren? Eller: Hva skal til for at kompressoren starter? når du er ferdig og skru så setter du på tenningen! så starter den men jeg løsner det stikket attme batteriet sånn at kompressoren ikke skal starte under jobben
Alpejohn Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 ":2mobb88x]Takk for tips.Hvordan er automatikken på kompressoren? Eller: Hva skal til for at kompressoren starter? når du er ferdig og skru så setter du på tenningen! så starter den men jeg løsner det stikket attme batteriet sånn at kompressoren ikke skal starte under jobben Jeg løste ingenting tror jeg, når bilen jekkes opp så merker den det på sensoren og kobler ut vist nokk. Men det gikk fint Men er jo like greit og koble fra så er man sikker
Tweety bimma Skrevet Desember 21, 2015 Skrevet Desember 21, 2015 HJELP!! Har bytta foringene å tappa da lufta ut men nå som den er ferdig så vil ikke kompressorn gå
Alpejohn Skrevet Desember 21, 2015 Forfatter Skrevet Desember 21, 2015 Regner med du har senket bilen såpass lavt ned at den vil slå inn? Skal starte og gå til den har fått opp trykk når du senker ned igjen og den blir lav, veldig lav..
Tweety bimma Skrevet Desember 22, 2015 Skrevet Desember 22, 2015 Er jo helt tom for luft så ganske så lav ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå