Dolk Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Kjipt, håper det går bra med sjåføren. Er det en påmontert turbo man ser på bilde? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7155216 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Uff da.. Ser ut som en turbomotor ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Hvordan kan motoren flyge 15-20 meter lengre fra når bilen står der? Bilen står jo bare i en grøft? Å vis det var så store krefter at motoren fløy ut, så hvorfor fløy ikke sjåføren ut da? Greit, vis han hadde hatt bil blete så kanskje han hadde blitt sittende, men da med så store skader at han ikke kunne forlate bilen alene vel? Rart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Hvordan kan motoren flyge 15-20 meter lengre fra når bilen står der? Bilen står jo bare i en grøft?Å vis det var så store krefter at motoren fløy ut, så hvorfor fløy ikke sjåføren ut da? Greit, vis han hadde hatt bil blete så kanskje han hadde blitt sittende, men da med så store skader at han ikke kunne forlate bilen alene vel? Rart... Det her viser kanskje hvorfor biltilsyn er strikse på å godkjenne amatørbygg? For meg så kan det virke som om bilen ikke har vært forskriftmessig ombygd, bare hengt sammen opp tilfeldig med tilfeldige deler? For å unngå stygge diskusjoner så vil jeg presisere at det er bare noe jeg lufter ut, og ikke noe mere enn det, det kan jo være at bilen var/er godkjent ombygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Alkohol og bilkjøring hører ikke sammen, det vet alle men hvorfor må noen gjøre det? http://www.hitra-froya.no/incoming/article1256409.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Fordi de er kort i hodet Jeg driter i om de skader seg selv, men uskyldige kommer alt for ofte i skuddlinjen for disse idiotene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 En ting er om de skader seg selv, det driter jeg og i.. Men problemet er at også de har pårørende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 En skikkelig stygg ulykke dette ser det ut som Det er den tredje E30 turbo ulykken som jeg vet om hittil i år. Heldigvis har det gått bra med alle inni, i alle ulykkene. Her er vel grunnen krystallklar - alkohol (?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Jaja. Er det fyllekjøring, noe som er ganske tydelig. Så håper jeg sjåføren aldri får lappen igjen og få en skikkelig straff av loven. har fortjener å få bilen knust. håper han har lagt MYE arbeid i den bilen, slik at det svir litt ekstra Bare synd det var en BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 "Antatt" fyllekjøring. Er ikke sikkert han kjørte i fylla? Eller at motoren var shabby? Dere antar veldig mye her inne, syns jeg.. Og nok en gang i overskriften... "BMW-sjåfør vraket bilen..." Viktig å ha med at det var en BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 "Antatt" fyllekjøring. Er ikke sikkert han kjørte i fylla? Eller at motoren var shabby? Dere antar veldig mye her inne, syns jeg..Og nok en gang i overskriften... "BMW-sjåfør vraket bilen..." Viktig å ha med at det var en BMW.. Nei han stakk sikkert av fra ulykken pga at han glemt å slå av kaffetraktern. derfor måtte han stikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 "Antatt" fyllekjøring. Er ikke sikkert han kjørte i fylla? Eller at motoren var shabby? Dere antar veldig mye her inne, syns jeg..Og nok en gang i overskriften... "BMW-sjåfør vraket bilen..." Viktig å ha med at det var en BMW.. Nei han stakk sikkert av fra ulykken pga at han glemt å slå av kaffetraktern. derfor måtte han stikke.. Douze points Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Hvordan kan motoren flyge 15-20 meter lengre fra når bilen står der? Bilen står jo bare i en grøft?Å vis det var så store krefter at motoren fløy ut, så hvorfor fløy ikke sjåføren ut da? Greit, vis han hadde hatt bil blete så kanskje han hadde blitt sittende, men da med så store skader at han ikke kunne forlate bilen alene vel? Rart... Det her viser kanskje hvorfor biltilsyn er strikse på å godkjenne amatørbygg? For meg så kan det virke som om bilen ikke har vært forskriftmessig ombygd, bare hengt sammen opp tilfeldig med tilfeldige deler? For å unngå stygge diskusjoner så vil jeg presisere at det er bare noe jeg lufter ut, og ikke noe mere enn det, det kan jo være at bilen var/er godkjent ombygd. For å forklare litt hvordan en motor kan hoppe ut av chassiet på denne måten så er det temmelig enkelt. En slik motor sitter boltet i traversen med via to små motorputer, samt likedan bak ved girkassen. Den hviler egentlig mer enn den sitter. Utover det er den helt løs. Litt av poenget med dette er at den ikke skal bli sittende fast under kollisjon, og presse seg bakover, men falle nedover og innover i bilen, slik at den går under, og ikke gjennom torpedoveggen i sjåførhøyde. Det er vanskelig å se ut fra bildene, men jeg antar bilen har fått sidestøt foran, og motoren blir dratt med ut av motorommet. Så et liknende fenomen på en Audi for et par tre måneder siden. Der lå også motoren nesten inntakt ute på et jorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Synd, tidenes raskeste motor-utmontering med kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 skumle saker.. han der skulle hatt fing i fu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå