Stormsoldat Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Hei. Når jeg ligger i ca 80 km/t ligger turtallet på nesten 3000 rpm, jeg og en kompis syns dette virker uvanlig høyt? Dette er da i 5. gir. Jeg får alltid en følelse av at jeg må gire en gang til, fordi turtallet ligger så høyt. Er dette normalt, eller er det noe som trengs å byttes? Bilen er fra 1991, vanlig M50B20 motor, og har runna 285000km. Den er godt vedlikeholdt, men den tikker. Et kjapt tilleggspørsmål; Er blå "xenonlook" pærer lovlig? (typisk de man får kjøpt på GS bildeler) Mvh Bjørn
nightmare Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 dette er helt normalt. hadde samme følelsen jeg også. følte liksom at jeg "trengte" ett 6 gir tror noe av greia ligger i utvekslinga i diffen.
Haug530D Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 dette er helt normalt. hadde samme følelsen jeg også. følte liksom at jeg "trengte" ett 6 gir tror noe av greia ligger i utvekslinga i diffen. Hadde sånn "6" gir's følelse på min 523 i fjor sommer når vi var i Danmark og jeg hadde 4000 Rpm, i 140-150 Km/t
///Naitsirk Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Ut i fra hva du oppgir så har du 4,27 diffen på bilen din, sannsynligvis med sperre. Derfor har du så høyt turtall. Bytt kronhjulet og pinjangen til 3,46 utveksling så blir det som om du får et "nytt" gir
jsr-Racing Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 jepp stemmer det med 4,27 utveksling. har det samme på min E-34 525. er slitsomt og kjøre med i lengden men høres litt mer hissigt ut når du siger for bi rånerne da skaff deg en diff med lavere utveksling er det enkleste..
fast Dog Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 er det sperre i disse??er det sperre på de alle? min tar ikke alltid på begge hjulene.
jsr-Racing Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 vet ikke er enhjulspinner den eg har men er vel altid noen som har innvistert i sperr på dem ..
nightmare Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 hadde ikke noe sperre i min iallefall.. og det er noe dritt. iallefall når jeg sto i går`n og ikke kom ut i gata engang. (bilen bare spant på et hjul) og detta med Nokian hakka 4 pigg dekk i vinter
Gunnar Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 M5 diffene har sperre og utveksling på 3.91.. Ellers sykt med så høyt turtall, kan ikke huske at min 520 var slik. 728en hadde 2000rpm i 100, 1ern har 1600rpm (!) i 100 (og noe sånt som 3700rpm i 210 . 6. gir er faktisk ubrukelig på vanlige norske veier (smerteterskel på rundt 90), men kjører en del på E18 med 100-sone, så da er det kjekt.
The_transporter Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 snodig igrunn min e34 m5b20 fra 1990 ligger på 3000 i 100 ca
No SwEaR Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 min ligger akkurat på 3000 når jeg ligger i 115 eller nærmere 120 .. :S
Stormsoldat Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Nei da får jeg prøve å få gjort noe med utvekslinga da.. Hva er lettest, bytte diff, eller innmaten? Kostnader? Tips?
Azeton Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 Min ligger på rundt 4000 i 140. Girkasse og diff er litt forskjellig har jeg funnet ut =)
The_transporter Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 sjekka i går, ligger på 2200rpm i 80 mer pressist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå