michaand Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 trenger hjelp! har en Bmw e36 325i 1993mod cupe... har en donkelyd som kommer når jeg kjører, lyden kommer når jeg slakker av og gir gass.. høres nesten ut som om at det kommer ifra venstre bakside når jeg kjører... og den kommer kun når jeg gir gass og slakker av... hva kan dette være?:S
janerik171187 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 mellomakseloppheng, evnt subframedisaster, evnt dårlige foringer.
hanskr Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 lause stabilisatorstag lagar og slik lyd eventulet eit hjul som ikke er skikkelleg tiltrekt.
BMW ///BJ Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 mellomakseloppheng, evnt subframedisaster, evnt dårlige foringer. vil tro det er subframe disaster ja, hørtes veldig kjent ut.. jekk opp bilen og sjekk festet der traversen er festet, 4 store bolter se etter sprekker i gulvet
thomascr Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 jeg har også en lyd i bilen når jeg gir gass eller slipper gass. men det er mer en klinkelyd eller dunkelyd?
BMW ///BJ Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 er dere veldig heldige så kan det være diff opphengsforing som er gåen da, men sjekk først om traversen fysisk er festet i gulvet. skulle gjerne ha lagt ut noen bilder av hvordan min så ut men det har jeg desverre ikke, men man ser det med en gang!
vegard89 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Kammerat av meg hadde samme problemet bak det var en e34 525i men da var vist en foring.. lyden kom bak på høyre side.. akuratt samme symptomene som du har.. sikkert ikke store baggatellen
Stianvi Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 det er også veldig vanlig med slakk i diffene på bmw.
jsr-Racing Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 slapp foring i traverssen din tror eg men da pleier det egentlig og være verst med gasspådrag!!
LBell Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Som nevnt over er det flere som har samme symptomer. Beste er ja tross alt å jekke den opp å se under.
JohnnyTouring Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Høres ut som det samme problemet som jeg hadde på min (E30 320i touring). Problemet var slitt/ødelagt diff opphengsforing. Lyden kom først etter en par km når bilen hadde blitt varm. Regner med at gummien i foringa da ble varm og myk og dermed ble skaden på foringa merkbar gjennom en ulyd (banking under, bak) under gasspådrag/motorbrems. Fulgte hastigheten på bilen. I fri og med clutch inne var lyden borte. Sjekk følgende tråd: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=138448
mrrogne Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 holde en finger på traversopphenget eg, har nett fiksa min og det va dunke lyd når eg gassa eller slakka av, er ikkje så vanskli å fikse eg brukte vell 16 tima elns
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå