Gå til innhold

Hjelp! donkelyd bak når jeg slakker av og gasser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger hjelp!

har en Bmw e36 325i 1993mod cupe...

har en donkelyd som kommer når jeg kjører, lyden kommer når jeg slakker av og gir gass.. høres nesten ut som om at det kommer ifra venstre bakside når jeg kjører... og den kommer kun når jeg gir gass og slakker av...

hva kan dette være?:S

Skrevet
mellomakseloppheng, evnt subframedisaster, evnt dårlige foringer.

vil tro det er subframe disaster ja, hørtes veldig kjent ut.. jekk opp bilen og sjekk festet der traversen er festet, 4 store bolter se etter sprekker i gulvet

Skrevet

jeg har også en lyd i bilen når jeg gir gass eller slipper gass.

men det er mer en klinkelyd eller dunkelyd?

Skrevet

er dere veldig heldige så kan det være diff opphengsforing som er gåen da, men sjekk først om traversen fysisk er festet i gulvet. skulle gjerne ha lagt ut noen bilder av hvordan min så ut men det har jeg desverre ikke, men man ser det med en gang!

Skrevet

Kammerat av meg hadde samme problemet bak det var en e34 525i men da var vist en foring.. lyden kom bak på høyre side.. akuratt samme symptomene som du har.. sikkert ikke store baggatellen :)

Skrevet

Høres ut som det samme problemet som jeg hadde på min (E30 320i touring). Problemet var slitt/ødelagt diff opphengsforing. Lyden kom først etter en par km når bilen hadde blitt varm. Regner med at gummien i foringa da ble varm og myk og dermed ble skaden på foringa merkbar gjennom en ulyd (banking under, bak) under gasspådrag/motorbrems. Fulgte hastigheten på bilen. I fri og med clutch inne var lyden borte.

Sjekk følgende tråd: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=138448

Skrevet

holde en finger på traversopphenget eg, har nett fiksa min og det va dunke lyd når eg gassa eller slakka av, er ikkje så vanskli å fikse eg brukte vell 16 tima elns

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...