Katti Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 jeg skal sette inn en forsterker i bilen og skal trekke kabler fram til dashbordet, men finner bare minusen som er koblet til chassien, må jeg gjennom torpedoveggen? har en e36, skulle gjerne hatt en koblingskjema på den vhis noen har liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 -Hvist det er (+) til forsterkeren du skal ha, så må du nok frem til (+) polen på batteriet vist batteriet er fremme. Her skal du og ha en sikring på kabelen! -Er det "remote" til forsterkeren bør denne hentest på spilleren, ofte en blå ledning merket "remote". - Jording kan du hente ved første og beste jordingspungt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katti Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 men holder det ikke med minusen som går til jord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 En forsterker trenger jo både minus og pluss. Hvordan skulle du ha virka med halv hjerne? Må nok trekke kabler ja. Koblings tips er og finne her: http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katti Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 hehe ja selfølgeli trenger den både pluss og minus. men det jeg lurer på om når det skal jordes så er jo minusen til jord. holder det da ikke med den ene jorden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Du kan jorde den hvor som helst i karisseriet, + må til batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 1. Trekk en kabel fra + polen på batteriet, festet på + på forsterker. 2. Fra - på forsterker, så trekker du en kabel som festes i bilen, hvor som helst, men så nærme som mulig forsterkeren. Husk å skrape vekk lakk der minuskablen festes, DET ER VELDIG VIKTIG! Minus er det samme som jord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 og kobl alltid jord først. da er det minst kjangs at noe ryker om det skulle skje ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Og ikke kjør jordingsskrua i bensintanken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 I min e36 sitter batteriet bak... Jeg har jorda rett i minuspolen på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 E36 med rekke6er har batteriet bak. På en 316 eller 318 sitter det framme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katti Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 takk for al hjelp den har vert til god nytte. ska kjøpe annlegg i dag. så nå er det jo bare og koble forsterkeren, høytalerene og kansje jeg spanderer en bass på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 E36 med rekke6er har batteriet bak. På en 316 eller 318 sitter det framme. Jeg har en 95-modell 318ia som har batteriet fint plantet bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Det er jo ganske spesielt siden alle E36 med 4er jeg har vært borte i har hatt det fremme. Og det er ikke akkurat få E36er jeg har montert anlegg i i løpet at alle årene som bilstereomontør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Det kan ikke være ettermontert. Ligger original strømplugg fremme og hele greia.... Bilen er en orignal 318ia med 318-emblemet godt synlig på hekken Den er importert fra Tyskland, om det har noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå