Gå til innhold

Tette eksos lekkasje mellom skjøter


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat sveist inn en ny katalysator på bilen og dette gjorde jeg mens anlegget sto på bilen så det var ikke så veldig godt å komme til alle plasser, så nå kommer det litt eksos ut skjøtene (Se bilde) jeg bare lurer på om det er noe stoff jeg kan ha på sånn at det blir tett? kjemisk metall el liknende?

Vet at Eksos pasta ikke vil fungere så godt.

Jeg er ikke noe Da vinci når det kommer til tegning, hehe :P

uq5542o509f3dibyqknk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste ville vel blitt å ta ned anlegget? Evt løsne det slik at du får sveiset den siste biten?

Er nok ikke det letteste det nei, siden det er sveist sammen hele anlegget, i tilegg så har jeg skiftet til grenrør å jeg har brukt vanlige bolter der hvor eksos røret går inn på det, ett helvete å skru fast siden man må holde boltene igjen på oppsiden i motsettning til standard eksos manifolder der boltene står på splines.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke for å kvervulere. Men det er da ikke så mye arbeid?

Har nå gjort dette 8+ ganger under ombyggingen på min bil. Vil ikke si det var store arbeidet og er gjort på 1-3 timer med sveising hvis du har bukker å stelle bilen på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke for å kvervulere. Men det er da ikke så mye arbeid?

Har nå gjort dette 8+ ganger under ombyggingen på min bil. Vil ikke si det var store arbeidet og er gjort på 1-3 timer med sveising hvis du har bukker å stelle bilen på osv.

Så det du mener er at jeg skal kappe eksosanlegget for så å ta det ned for å sveise det sammen?

Hvordan skal jeg få det på plass igjen da? demontere bakstillingen?

Det er sveist i alle skjøter sånn at det er en del, sikkert litt upraktisk om jeg skal ta det ned for å komme til å skifte diverse andre ting, men den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bare et tips.hvis du sveiser fast boltene på toppen av plensen mellom grenrør og kat så kan du rigge deg til med strandstolen under bilen å skru av boltene.

Ja jeg skal gjøre det når jeg skal ha Eksos bandasje på Grenrørene, strandstolen var litt vel optimistisk da jeg ikke har tilgang på løftebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel da har jeg hatt nede hele eksos anlegget å sveist det, tenkte jo ikke over at det går under bakakslingen, dumme meg, hehe :P

Men rustfrie bolter er noe dritt på eksos anlegg, slet med å få de av fra grenrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...