Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvem som dealer denne type dimmensjon? Ser folk skriver om at de har hatt det, men det finnes ikke i sortimenten til noen dekkforhandlere. Antar det er en anelse spesiell dimmensjon.

Jeg mener IKKE 225/4517 eller 215/40 og jeg er heller ikke interessert i å høre at disse er nesten det samme.

Skrevet

Kan jo bare bruke 225/45-17, er så å si identisk :wink:

Neida, det er viktig å få akkurat rett dimensjon for at utseende skal bli perfekt. Var selv på leting etter den dimensjonen tidligere, og klarte ikke finne det noe sted

Skrevet

Moroklumpene! :)

Jeg har prøvd ut google uten særlig hell. Kom over noen tråder der folk også etterlyser denne dimmen. Jeg har tidligere forhørt meg med en en fyr på et dekksenter som mente dimmen ikke eksisterte, men hvorfor skriver da flere folk at de har hatt denne dimmen eller har denne dimmen. Ser også at noen tar feil av 225/45 og 225/40, men kan jo ikke være at alle tar feil? jeez.

Skrevet

Hmm, fant et dekk som heter Nitto 555 HER

Det er 225/40-17.

Det finnes nok ikke på det normale markedet nei. Ergo er det sikkert også dyrt hvis det finnes i norge. Skal bare ha 2 dekk av den dimmen men.

Skrevet

Har den dimensjonen i hankook foran på min, men har ingen anelse om hvor de kommer fra.

Kan selges hvis prisen er rett. Mye mønster i disse, men kan stikke ut og måle hvis du er interessert.

Skrevet

Ja, hvor mye tenker du? Vet du hvor gamle de er?

Noen fler som har noen innspill ang hvor man kan få tak i? Eller har erfaring fra disse nitto dekkene jeg nevnte..?

• 2 months later...
Skrevet

Klarer ikke å lave og MÅ kverulere litt! :)

En ting jeg ville ha tenkt på dersom du absolutt MÅ ha denne dimensjonen er at dekkene er ikke nødvendigvis like store hos to forskjellige forhandlere. Jeg har sett 225-dekk som er bredere enn 235-dekk. Forskjellen på profilen på 225/40 og 225/45 utgjør 11 millimeter i høyden. 215/45 og 235/40 plasserer seg midt i mellom disse to. Legg til produksjonsavvik, om dekket er slitt eller ikke osv osv så kan jeg ikke skjønne at slikt skal bety noe.

Skrevet

Jeg er absolutt enig i ressonementet ditt Odd-M, og er fullt klar over de ørsmå forskjellene mellom de ulike dimmensjonene. Poenget med å få tak i denne dimmen er å få så lik rulleomkrets som mulig, foran og bak. Jeg skal bruke 225/40 i kombinasjon med en annen dim foran. Litt sta er jeg også, da dette er en sjelden dim jeg har lyst til å prøve ut. Litt på trass også selvsagt, da jeg ser "store" merker som kuhmo levere dimmen, men dekkforhandlere sier dimmen ikke eksisterer.

Skrevet

poenget med at ingen har de, er nettopp fordi dette er en ukurant dekk-dimensjon.

Ingen bruker denne som en standar dim, den er dyr pga lav produssjon osv.

kjør heller 225/45-17, da kan du velge og vrake i alle dekkmerker du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...