Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg bestilt nye dørlister foran, samt ett deksel i bakdøren som manglet...også har jeg bestilt time for å få sjekket stereoen...er noe alvorlig galt der så...

MEN! lurer på om jeg skal bruke originale komponenter eller om jeg skal gå for noe annet? RF eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men igjen...har det originale stereosystemet noe sjangs mot kjente stereomerker? ja vil vel ha originalt...MEN....det koster vel ganske mye mer?

Jeg er 99% sikker på at du får mye grommere lyd av høyttalere til samme prisen som du vil betale for originale varer... Høyttalere og forsterkere er et sted alle produsenter (med mindre du kjører en Veyron eller Aston Martin) kutter ned mye for å spare penger. BMW originalanlegg (selv de dyre Harman/Kardon på utstyrslista) er ikke noe noe å skryte av lydmessig. Min klare anbefaling er å bruke pengene på ettermarkedshøyttalere (1500-2500 kr.), kanskje sette inn en OK forsterker og (2000 kr.), så hever lydkvaliteten seg mange hakk. Bruk en sjappe som kan bilstereo.

Vet ikke om han karen fortsatt driver stedet, men hvis du vet hvor NAF ligger på vis å vis Økern, så ligger det en bilstereosjappe rett ved (par år siden jeg var der sist nå). Han har bygget mye seriøs bilanlegg og jobber etter budsjettet ditt og hva du ønsker. For min del dro jeg dit to ganger og fikk gratis hjelp. Ene gangen hadde jeg bestilt en kasset-CD adapter for en Subaru jeg hadde, viste seg å være adapter i bilen fra før og jeg slapp å betale for det han spesialbestilte for meg/min bil. En annen gang skulle jeg sette inn en aktiv subwoofer og der gikk han fra alt han holdt på med, og viste meg alt jeg trengte å gjøre slik at jeg sparte pengene.

Skal prøve å huske hva stedet het, han hadde en veldig shabby nettside men karen er god og jeg har sett konkurransebilene hans på flere norske messer.

Edit: Fant hjemmesiden http://www.audio-art.no/ Ring og forklar, kanskje han t.o.m. kan fikse anlegget i BMWen din, kan jo bare være noe smått som ikke fungerer som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å få lest ut feilkoder. Stereoen/navien registrerer sikkert feil.

Men hva er det som feiler stereoen? Det er jo neppe høyttalerne som er vrak, så da må du gå på forsterkere/tunere/headunit, og å bytte ut headunit med en vanlig spiller i en slik bil tror jeg er tapsprosjekt. Å bytte ut høyttalere og slenge inn en skjult effektforsterker derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...