Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi fikk lært på jobben at blå er for "eldre biler med stålblokk og topp", grønn er for biler med alutopp (minus vag sine longlife biler) og rød er til biler med longlife-program. For all del rød kan fint brukes på andre biler, men bør ikke blandes med blå eller grønn.men blå ville jeg aldri brukt på motorer med alutopper.

Det visste jeg ikke, trodde blå/grønn var den samme?

Skrevet

På m3 er det vel ikke rom for sparing og satsing på at alt går fint. Kjør på med grønn. koster 200 kr for 4 liter konsentrat på bilxtra... Og jo mange som har fått innvendig lekkasje pga korrosjon og slitasje pga feil kjølevæske/ingen kjølevæske.

Skrevet

Jeg var å handla 4l med rød Castrol i går, den kosta jo ikke så veldig mye heller. De hadde ikke grønn så da ble det rød :) Så nå er faktisk ALT Castrol bortsett fra spylervæska.

Skrevet
Fordi at? Det må jo være en grunn til at man skal ha rød på de.

De fleste biler har jo alu topper. Finn en Volvo 240 som det blir kjørt rød kjølevæske på da.... Jeg hadde Volvo 240 i fire år og kjørte blå på den.

Samme her, altid kjørt på blå på mine 240er, funker knall :)

Jeg handla rød på statoil her for en stund siden, så vil tro det finst over alt. :)

Skrevet

hehe kjører også alt castrol... tror jeg tar rød castrol da.. hvor kjøpe du ? kostet den mye ? haha finnes d castrol spyle veske? hahaha :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...