Alpejohn Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Hei, Har endelig fått på sommerhjula mine! Ble veldig fornøyd! Og da gjennstår det bare å finne ut hvilket trykk jeg bør kjøre på Vet det er et vanlig spørsmål, og har derfor søkt litt, men var ikke så enkelt å finne. Så jeg lurer da på hvilket dekktrykk jeg bør kjøre på på disse dim: Fremme: 235/35-19" (Nankang NS-2) Bak: 265/30-19" (Nankang NS-2) Sjekka i går, da var det 2.5 bar. Syns bilen sporer litt, men det hadde jeg regna med. Ikke så fryktelig fælt egentlig. Men bør passe på der man ser at veien er dålig, og ved filskifte Blir det bedre kanskje med høyere trykk? Mvh. Fredrik
todleif Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Er ingen fasitsvar, men på den dimensjonen der ville eg nok ha prøvd med litt høgare trykk enn 2,5 bar. Kanskje 2,8 framme og 3 bar bak? Du får justere etter slitasjen
matss Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 kjør på med 3 bar! ingen fare. har alltid fylt godt med luft i lavprofildekkene jeg har hatt gjennom tida.
Stoppie_Master Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Jeg har fått vite fra min dekkforhandler at det skal være mye luft i lavprofil dekk, og det gjør ikke noe om det er for mye, helst for mye enn for lite i alle fall. Grunnen til at det ikke er så farlig med for mye, er at dekket blir bare strammere, det "buler" ikke slik dekk kunne gjøre før. Fikk jeg fortalt... Jeg har ca 2,9 bar i mine 18" dekk...
Alpejohn Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Så jeg bør gå for 3 bar bak, og 2.8 fremme da ca? Eller bør jeg ha 3,2 fremme siden bilen er tyngre der?
bjalle Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Så jeg bør gå for 3 bar bak, og 2.8 fremme da ca? Eller bør jeg ha 3,2 fremme siden bilen er tyngre der? E39 har likevekt på midten av bilen,derfor samme dekktrykk rundt hele,pleier du å ha med last eller passasjerer bak er det fordel å øke dekktrykk bak for å slippe over\understyring.2,8 er vel det som blir mest brukt på lavprofil dekk.
Alpejohn Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Hm, da går jeg for 3 rundt hele tenker jeg Likevekt midt på? Stilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå