Halvorsen Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Oljepluggen knakk da jeg skulle stramme til (knakk før det begynte å bli noe særlig stramt ) og nå står den å lekker litt olje fra pluggen konstant hva gjør jeg? får sikkert skrudd av hodet og "resten" inn til der det er knekt, men virka som den bare snurra når jeg skulle stramme første gang. Men ting skal ikke stå bom fast da det ikke er brukt noe makt. Så jeg håper det går an å få fiksa dette hvis noen i trondheim vil tjene litt penger i helga er det bare å si ifra
Ballder Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 "Grisepikk" er desverre det eneste navnet som dukker opp i hue mitt nå. Ser ut som en veldig konisk utformet gjengetapp og har links gjenger. Få tak på en slik av passe størrrelse, så er det bare og finne frem drillen og passende bor og borre i vei. Inn med grisepxxxxx og skru mot sola.
Halvorsen Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Skrevet Juni 12, 2010 Takker for tips:) Fikk den ut med "skrueuttrekker" fra biltema (et sett med 6 forskjellige størrelser) Kostet kun 35,- og funka helt sykt bra. Anbefales! Høres ut som samma greia du forklarer om, skal jo sies at gjengene går motsatt vei enn vanlig, og den får grep i bolten og skrur den ut, uten at du trenger å endre skruretning
Alpejohn Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Er dette vanlig på Bmw? Jeg hjelpte en kompis å bytte olje på hans E39 525d 00 mod.. Satte på skralla og skulle løse, men den knakk før den rakk å flytte seg, og jeg tok ikke hardt i helder, hadde liksom ikke merket at den satt fast før den knakk.. Vi fikk sveisa den så den holdt tett, men virket jævla dårlig konstruert, med et hull i midten og gods sm var så tynt at det egentlig ikke var rart at den knakk om den satt litt fast Merkeligeste var at når vi skulle ta den ut med grisepikk, så kom den med en gang! Satt knapt fast i det hele tatt, var utrolig enkelt å få den ut
Halvorsen Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 Virker som det har sjedd med flere dette ja. Synes disse pluggene virker litt skjøre. Jeg turte ikke stramme til den nye noe særlig hardt akkurat, men det holder hvertfall
bustadmo Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 min og har knekt på samme måte på gamlebilen, og på den nye ser jeg det er byttet med uorg skrue så er nok knekt en gang der og
Rollerboy Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Dette skjedde meg å, på min e36 320 coupe. Fikk et lite sjokk der og da, neeeei! faaan ! hehe. Men var lett å få ut, og satte inn en ny samme dag.
Sjøbuse Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 knakk på bilen til en kammerat av meg også. Så jeg kjøpte en å ha i reserve jeg. Hehe. Skruen virker dårli på min M52 også. Skruen er jo hul inni. Så fant ut det er like greit å ha reserve skrue liggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå