Gå til innhold

Glenn's e46 ACS - solgt :,(

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og da kom hat posten ingen vil skrive..

skulle kjøre til gardermoen fredag morgen og kom såvidt ut på E18 da bilen sa stopp.

kom såvidt opp i fartsgrensen før jeg begynnte å komme masse støy bak i bilen.

stoppet intill siden for å inspisere hva det kunne være.

Dekk og felger sto alt bra med, eksosen hang fortsatt der den skulle, men hjulbrønn var i veien for at jeg skulle få sett noe på driv aksler og diff, men har en stygg magefølse på at det har skjedd noe galt med det.

Satte meg inn i bilen for å teste gir og kasse, alle gir funket.

Prøvde deretter å kjøre fremover, MASSE ULYD!

Testet revers, LIKE MYE ULYD!

Da bestemte jeg meg på sekunde at dette skal ikke kjøres en eneste meter til med, så da ringte jeg NAF og fikk fraktet bilen min til BMW Tønsberg for inspeksjon.

Der står den frem til mandag hvertfall, før de kommer igang med sjekken.

Så nå venter jeg på telefon fra den snille dama på bmw :)

For de som lurer på hvorfor jeg skulle avgårde kl 4 på morgenen til gardermoen så kan jeg fortelle

at jeg og Kny på forumet hentet hans nye bilkjøp i bergen og tok dermed fly opp for å så kjøre den lille turen på 72mil hjem igjen.

med alt styret mitt på morgenen rakk jeg flyet ( takket være mr VW kompisen min ) med 20sekunders margin. Gaten stengte når jeg og kny sjekket inn :)

Men da er jeg bil løs.. what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dama fra Morris autohandel ( BMW ) ringt og fortalt meg hva som var galt.

ifølge henne så er kardangen gåen. dette skal ha skjedd når jeg senket bilen og byttet fjører ifølge dem.

drivakselen på den ene siden har på en eller annen måte sklidd ut et par mm for å så få lekkasje, som da har tømt kardangen.

skal inn dit i morgen å få en mer detaljert forklaring på hva som er galt inni den og evt gjøre reperasjonene selv.

de ville bare bestille ny del og bytte ut, men prislappen på det er vell ikke mannskost :S

Noen som har litt tips og triks her så tar jeg mer enn gjerne imot, detta blir et omerådet jeg ikke har utgitt meg på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Lars, men teknisk engelsk er ikke min sterkeste side :P

får ha ordboka liggende klar, evt oversette den før jeg finner på å rote meg igang.

men er ikke noe å vente på, er bare å ringe rundt og høre på priser, både for jobb og deler.

sweetbmw fortalte at han har en diesel diff med 4,44:1 i utveksling jeg evt kunne kjøpe

men aner ikke hvordan denne vil bli på bilen min i forhold til turtall etc

ingen som har en orginal 316 diff fra et ombyggnings prosjekt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...