Kai-P. Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Bytta diff på E46 i dag og det er ingenting å grue seg til. Enkel jobb Brukte i underkant av 2 timer på løftebukk. Den hadde ingen lekkasjer, men ekstremt mye slakk og null fremdrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Men lars89, jeg burde vell bytte no "pakninger" rundt ved akslingene etc? Type rep kit. Kanskje noen nye bolter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Men lars89, jeg burde vell bytte no "pakninger" rundt ved akslingene etc? Type rep kit. Kanskje noen nye bolter? Trenger ikke noen nye deler. Det er metall mot metall. Men skift olja mens du er i gang. Går på ca en liter. Åpna diffen jeg skifta i dag og der var det en knekt aksel til planethjula gitt. Vridd rett av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2010 ah ok burde vell gå greit da. hadde tenkt å kjøre på med ny olje i diffen jeg evt får tak i ja. begynnt å vurdere å sette det bort nå da, skal jo på EU i februar, så hadde vert greit å fått det unnagjort samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg stussa litt på åssen du monterte de AE, brukte du de svare boksene til lysene? Eller koblet du bare rett fra lysa på parkstrøm kretsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Skal ikke si noe for sikkert, men trodde de boksene var til styring eller noe jeg.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Ja de sorte boksene er styrings enheten til AE. man kjører pluss på bilen inn på styringsboksen og kobler så AE i den igjen. Jeg stjal strøm fra orginal park med kabelsko. husk å fjern lyspæren fra gammel park. kommer mest sannsynlig til å vise lampe feil i bilen hvis du ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Ja de sorte boksene er styrings enheten til AE. man kjører pluss på bilen inn på styringsboksen og kobler så AE i den igjen. Jeg stjal strøm fra orginal park med kabelsko. husk å fjern lyspæren fra gammel park. kommer mest sannsynlig til å vise lampe feil i bilen hvis du ikke gjør det Jeg har også strøm fra park kretsen, men en eller to ringer pleier noen ganger å ikke lyse like sterk som de andre når jeg starter, og spess om morgen. Kanskje jeg skal ta en pluss kabel fra batteriet og bruke minus fra parken Pærene er i min, og har ingen varsler om problemer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Mulig det kan hjelpe, usikker på om det orgnialt ledningsnettet har så mye tap i seg. men AE suger vell nesten ikke strøm? men hvordan blir lysene dine seende ut med normal park og AE ?? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Nei, de skal ikke bruke så mye strøm. Men tenker det kan være at når jeg starter på morgen, så er varmeseter, varmetråder og varmeapparatet på fullt.. så muligens det har en stor påvirkning. Men mener at selv om jeg ikke har på alt styr så leker lysa litt, men pleier å bli bra etter noen få min. Parklyskablene er koblet til AE som du har gjort, så er bare ringer som lyser når park switshen er på skrudd i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 24, 2010 Share Skrevet Oktober 24, 2010 Davida: Tror det bare er de første gangene at den ytterste ringen lyser svakere ellers så må den bare bli varm først før den lyser riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Da har jeg sendt avgårde en drøss med Mails idag med håp om at noen kan fikse en brukt diff På tide å komme igang med noe skruing snart. skal ringe litt rundt i tønsberg omerådet og høre hva verksteder skal ha for å bytte diff og eu godkjenne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Fant en som er identisk nå http://www.atracco.se/Part.aspx?delunik ... =Y&ctx=pub men er det mulig å prute litt med dissa folka her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 GBL bildeler sa de hadde differ fra 3500,- men jeg måtte ta med gamle diffen for at de skulle være sikkre på at jeg fikk samme. hørtes litt "bob bob" ut spør du meg, demontere bilen også ender det med at de ikke har match alikevell :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå