Kny Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Hei, jeg tittet akkurat ned på bmw'n min fra balkongen og så at jeg hadde fått en gul lapp på frontruta. Jeg har stått på denne plassen titalls ganger tidligere uten å få bot, og parkeringen er i bruk daglig (nesten alltid opptatt) uten at noen får bøter der. Så jeg går ned til bilen og leser på forelegget at jeg har fått bot for "Trfr §17.1.B - stanset i eller nærmere veikryss enn 5 meter. Antall meter: 1,2 fra veikrysset, mot kjøreretningen." Tok et par bilder, på bilde 2 har jeg flyttet bilen og vist et oversiktlig bilde hvor man ikke ser noe veikryss, men en Seat har tatt samme plassen jeg sto på som dere ser. Dere kan bedømme parkeringen ut i fra bildet (Den sorte BMW'n såklart): Det området nederst til høyre på bilde 2 er inngangspartiet til blokka jeg befinner meg i. Står ikke til hindring der heller, og Seat'en er jeg 100% sikker på at ikke får bot fordi den retard parkeringsvakta sikkert ikke går denne runden igjen idag. Er dette noe jeg kan regne med å få igjen penger på, eller må jeg bite i det sure eplet? Mvh Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Ja, hvor er veikrysset da...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Ja, akkurat..! Lurer på hvordan målebånd han bruker når han skriver 1,2 meter fra nærmeste veikryss. Som man ser er det jo en rundkjøring kanskje 100 meter oppi gata der som blir nærmeste veikryss. Lurer på hva enkelte vakter tenker med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Her er det bare å klage! Legg ved bilder også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Kanskje han mener krysset på sykkel og gangstien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Jeg har sendt inn sånn elektronisk skjema, men tror ikke det var noe sted å legge ved bilder? Har hvertfall beskrevet det som jeg gjorde i denne posten. Men hvis jeg ikke tar helt feil får jeg enten aldri svar, eller så tar det minst 1 mnd (sånn at de får pengene min først > ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Det morsomme var at jeg så vidt rakk å flytte bilen min (rett over gata som dere kan se) før en ny en parkerte på akkurat samme plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 1,2 meter bak bilen på det første bildet da? Hva er det inn der? Er det vei for biler, eller sykler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 ser vel skiltet om at det er gang og sykkelvei chris_? er bare og klage vis ikke så har du denne sida du kan kanskje bruke: http://www.parkeringsklagenemnda.no/ den siden har iallefall redda meg 4-5 ganger opp igjennom tidene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 1,2 meter bak bilen på det første bildet da? Hva er det inn der? Er det vei for biler, eller sykler? Der er inngangspartiet til blokka, jeg står ikke i veien der heller. Også er det et gangfelt som du ser på bilde 2. Nærmeste kryss for biler er flere titalls meter unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 ser vel skiltet om at det er gang og sykkelvei chris_?er bare og klage vis ikke så har du denne sida du kan kanskje bruke: http://www.parkeringsklagenemnda.no/ den siden har iallefall redda meg 4-5 ganger opp igjennom tidene Takk for tips, skal sjekke litt Håper de tar klagen seriøst og gjør noe med den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Tro det eller ei, men flesteparten av klagene tilsendt trafikketaten får faktisk medhold. Kny: Hva slags felger har du på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 ser vel skiltet om at det er gang og sykkelvei chris_? Joda, men det gjelder ikke der jeg mente da jeg mente langs der hvor syklene er parkert. Men siden det er mange meter til nærmeste kryss, hvor biler ferdes, er det vel bare å klage Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Ok Jeg er faktisk ikke sikker på hva de heter, har bare hatt bilen i 7 dager i dag. Hvis du har litt peiling på sånt kan du jo se om du finner ut mer fra tråden jeg startet på det andre forumet her inne: viewtopic.php?f=6&t=156135 265/30Z19" bak, 235/35Z19" foran er dim hvertfall. Digger felgene! Skal finne ut navn iløpet av neste uke hvis ingen her vet ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Sjekk at boten er skrevet ut på ditt reg.nr. Noen synes faktisk det er morro å ta en parkeringsbot fra en bil og legge den over til en annen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå