Gå til innhold

Min Nyinnkjøpte E28 "M"518i

Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en E28 som bruksbil :-) Bilen er i veldig god stand og har kun hatt 2 eiere. Det er en 87modell. Har ettermontert servo, sportsratt og satt inn instrumentpanel med turteller (som jeg ikke har fått liv i enda). Ellers fikk jeg satt på 15" BBS-felger i dag :-) Synes selv det ble pent og tidsriktig. Skulle kanskje vært senket litt, men dette er primært en bruksbil så jeg vet ikke om det blir. Men vi får se :-)

Her er iallefall noen få bilder av bilen fra ikveld etter at felgene er kommet på. Bilen er dessverre ikke vasket på bildene, men får heller legge ut noen nye senere når jeg får vasket og shinet litt mere :-)

zqhyxwl53nxih4t0th8q.jpg

lppgv0cbefdyyfe4k90y.jpg

kvmcyxzi329v6gtravai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke noe annet M-tech enn stripene og spoileren på bakluka :P Men det er iallefall originalt. Ifølge forrige eier var dette en av de siste E28 som ble solgt i Norge før E34 kom på markedet. Og da pleier de å ha på litt ekstra "stasj" for å få solgt de :-) I dette tilfellet tror jeg de siste ble levert i hvit og sort, med disse M-stripene, spoileren på bakluka samt tåkelys :P

Er veldig fornøyd med bilen så langt, den er bra for rust, ingenting på dempertårnene fremme! Men det er jo noen flekker her og der samt litt ved ene jekkfestet. Overraskende god å kjøre syns jeg. Gikk rett fra E39 til denne, selvfølgelig en helt annen verden men jeg angrer ikke :-)

Gleder meg allerede til vinteren! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen e28 :) og fornuftig felgvalg.

invister i H&R 30mm senkesett så ser den mye bedre ut, samt at den forblir kjørbar ;)

Ja, det hadde gjort seg med litt senk :-) Men jeg får se. Vet jo ikke hvor lenge jeg skal ha den enda så det er dumt å koste på alt for mye på en så gammel bil også. Vanskelig å få igjen pengene ved salg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Må slenge med noen flere bilder, selv om det kanskje ikke har blitt så stor forandring utvendig :-) Men har iallefall fått tatt en skikkelig lakkrens, polering og voksing. Innvendig har jeg montert ny girkule og i samme slengen ny girbelg da den gamle kula knakk når jeg skulle sette den i revers ;-)

Skinnet på rattet jeg fikk i var rimelig slitt, så jeg tok en enkel makeover på det også. Legger ut mer info om det nederst i tråden.

Jeg har også fått byttet alle slangene til kjølesystemet med tilhørende nye klemmer, byttet til en ny (brukt) radiator, da stussen knakk på den gamle. Byttet også strammestaget til dynamoen som var knekt, samt gummiforingene til dynamofestet. Ene bremsecaliperen fremme var veldig treg, så jeg fikk byttet den også, samt nye bremseklosser selvfølgelig.

Ellers har jeg tatt motorvask, kjørt rens på motoren og byttet filter og fyllt på med ny, fersk olje. Deilig! :D

Tenker å få byttet tennpluggene, rotor og fordelerlokk om ikke så lenge. Ellers er det ulyd i kupèvifta så jeg får prøve å smøre opp eller evt. bytte den da jeg har ei i reserve liggende.

Tror også ventilene skal få seg en justering da det tikker litt ;-)

Tror ikke det blir noe senk foreløpig, synes det er deilig å duve omkring og slippe å få skiveutglidninger i ryggen av alle hullene som er i veiene. Dessuten går det jo fort mot vinter også, og brøytebudsjettet i distriktene utenfor Tr.heim blir vel ikke akkurat økt med årene... :P

Er alt i alt meget godt fornøyd med bilen så langt, selv om det var stor overgang fra E39 til E28 så smiler jeg bredere når jeg kjører E28 :-D Dessuten går den på 0,8l/mil på blandet kjøring. Det gjorde IKKE E39`en :P

kdzmfsl393eyhi8ryk3u.jpg

lhe65jcj9j7uqk71djc1.jpg

mobsf5p4393l2dmoo13w.jpg

jwv3k8mj8nmak8var6zm.jpg

vntfns67zq7mqp70q8zr.jpg

5gtzgu5zhqcjl3pp4x5u.jpg

935za1n9fbj7iy516krd.jpg

lldd32knold2wovdwcs0.jpg

sx0oxdqtodtp2jl5bbj8.jpg

5932bfl2v2pzbsub2sep.jpg

tasai0ivifoc1dmjxhqc.jpg

ny4ej2uwa3y5ytj57lyb.jpg

Forøvrig er bildene over tatt FØR jeg fikset på rattet.

Her er noen bilder av rattet etter behandlingen:

fnqwvi11bm3lgvommvk9.jpg

qajmendmyf7btcs5bv27.jpg

7maciv819fv90cnw0hta.jpg

For de som er intr. har jeg laget en enkel DIY på dette på bmwccn-forumet, link: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=619878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...