Gå til innhold

E-39 touring pusser bakrute !! 99 mod.


Morton
 Share

Anbefalte innlegg

Har knukket pusserarm på bakrute, er det en spesiell teknikk for å skifte denne armen ? Forsøker å vippe av trekantdeksel over pusserarm innfesting, men det vil ikke slippe. Er redd for å skade noe, hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede på "trekanten", i retning mot glasskanten altså, sitter det en liten settskrue. Er en tapp på trekanten som går ned i holderen i et spor.

2?mm umbrako eller torx. Skru eller borr denne ut og dra "trekantdekslet" rett opp/ut. Ofte begynner mutteren i trekantdekslet bare å gå rundt i plasten slik at skruen blir sittende. Ikke oversize når du borrer hvis du må det, Da ødelegger du holderen.

Litt plunder å få gjennomføringene fra hverandre og det pleier å være irret endel Gjør godt rent og smør opp med grease og viskeren funker som oftest igjen.

Dekselet kostet under 200lappen.

Lykke til

Pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme nemligen, og den jæv** torxbolten går bare rundt uten motstand. Hvordan skal man klare å holde et forsenket hode på noen få millimeter fast samtidig som man borrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med å fikse bakruteviskeren på min touring. Jeg brøt av dekselet som ligger over åpnefunksjonen på glassluka og doret ut torxskruen ovenfra og ned. Det hører med til historien at jeg borret av hodet på torx skruen før det, i et siste desperat forsøk på å få den ut. Ganske dårlig patent dette.

Problemet mitt er at viskeren ikke fungerer. Har strøm frem til viskermotoren men ingenting fungerer. Til dere som har visker som fungerer: går motoren og hjulet som får viskeren til å viske, når glassluka er åpen og bakruteviskeren er aktivert? Jeg kan ikke finne noe kabelbrudd så jeg begynner å tro at motoren er gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man til skruen fra oversiden?? Hva mener du med å dore ovenfra og ned?

Du ser ikke skruen fra oversiden men jeg borret på et lite hull på oversiden der skruen ville kommet ut om den hadde gått tvers igjennom. Så tok jeg en tynn dor og slo ut hele dritten. Torxskruen oppgave er kun å hindre at dekselet ikke skal løsne så jeg kommer til å sette inn en litt bredere skrue (rustfri) med grove gjenger som blir sittende i plastikken når jeg skal montere det tilbake og litt sikaflex eller lignende i hullet etter doren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, joda min torx satt også dønn fast, virker som alt som har med bakluke på Bmw lever et hardt liv (rust, irring etc) fikk iallefall fra hverandre skrotet og smurte opp.

Ifølge boka stopper pusseren selvsagt å gå når luka åpnes, men starter igjen ved lukking, det er jo en fjærbelastet bolt som treffer dreieskiva til motoren. Skal se om jeg får liv i motoren imorgen. Etter all irr og elende spørs det vel om ikke motoren også sitter godt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man til skruen fra oversiden?? Hva mener du med å dore ovenfra og ned?

Du ser ikke skruen fra oversiden men jeg borret på et lite hull på oversiden der skruen ville kommet ut om den hadde gått tvers igjennom. Så tok jeg en tynn dor og slo ut hele dritten. Torxskruen oppgave er kun å hindre at dekselet ikke skal løsne så jeg kommer til å sette inn en litt bredere skrue (rustfri) med grove gjenger som blir sittende i plastikken når jeg skal montere det tilbake og litt sikaflex eller lignende i hullet etter doren.

Ikke noe dumt tips, men ser helst at jeg slipper å jukse slik.

Er det noen som har en god metode for å holde den lille skruen fast samtidig som man borrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...