Devi493 Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Hei Da var det min tur da... Våkna opp i morges og skulle innom en tur til bensinstasjonen for en bilvask, da jeg gikk ned til parkeringsplassen min og trykte på knappen for å deaktivere alarm og låse opp dører PEP alarmen høyt, gikk rundt bilen for å skjekke etter tegn på skader og så at bilruta på passasjersiden var KNUST!! Hvordan kan folk gjøre dette i en felles garasjeplass?? ringte forsikringsselskapet mitt (Gjensidige), de ba meg om å ta bilder og ringe dem imorgen evt. ta med verdifulle saker i bilen med meg og ringe dem imorgen. Så ringte jeg de som solgte meg garasjeplassen (gårdseier) men de var stengt. Jeg bor i Oslo og flyttet inn i en leilighet i en blokk som ble bygd i 2009. Kjøpte parkeringsplassen for 200k og betaler måndtlig avgift på rundt 100kr for at de skal holde garasjeplassen ren osv. Som sagt så det er en stor parkeringsplass under blokka vår markert med nr osv som man kan kjøpe for en viss sum og parkere der. Jeg mener det er flere kameraer innstallert i parkeringsplassen, men er litt usikker om det er kamera som ser parkeringsplassen min, men får håpe på det . Jeg tror ikke noe ble stjålet, men skal ta en nærmere kikk. Hvor mye tror dere jeg må ut med? Burde jeg fikse dette selv eller via forsikring, evt andre muligheter? Har dette skjedd med noen av dere før? Hva gjorde dere og forsikringen deres? Litt info om bilen: BMW 318i sedan 1993 modell Bilder: (beklager for litt uklarer bilder ) Takker for svar på forhånd
Wacman Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 ser mer ut som hærverk,særlig med tanke på den utgangsdøra som er rett ved siden av bilens høyre side.
babjorn Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Veldig uheldig å ha plass rett ved utgangs døra :/
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Tror dette går som tyveri opplegg! si de har tatt cd-spilleren din.? Viss de ikke dekker for vindue så dekker de for spilleren og da får du penger til å kjøpe nytt sidevindu i hvertfall!
Dolk Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Tror dette går som tyveri opplegg! si de har tatt cd-spilleren din.? Viss de ikke dekker for vindue så dekker de for spilleren og da får du penger til å kjøpe nytt sidevindu i hvertfall! Å si at cd spilleren er tatt når den ikke er tatt er ikke noe annet enn forsikringssvindel, og da er man ikke noe bedre enn dem som har knust den her ruta.
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Tror dette går som tyveri opplegg! si de har tatt cd-spilleren din.? Viss de ikke dekker for vindue så dekker de for spilleren og da får du penger til å kjøpe nytt sidevindu i hvertfall! Å si at cd spilleren er tatt når den ikke er tatt er ikke noe annet enn forsikringssvindel, og da er man ikke noe bedre enn dem som har knust den her ruta. hehe sjønner meg ikke på folk som deg ass! sistemets slaver Forsikringen lurer oss alle sammen allerede, vi betaler så mye penger til de at det er skam. Han ville ikke at dette skulle skje, han gjor ikke det med vilje så hvorfor ikke få støtte til å dekke ett vindu. Forsikringa har ihvertfall råda til det.
jonr Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 hvem tror du det går utover igjen med høyere forsikringspremier?
Nytern Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Herregud.. For en søplete mentalitet.. Ikke rart det koster å forsikre bil om dagen...
Dolk Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 hehe sjønner meg ikke på folk som deg ass! sistemets slaver Forsikringen lurer oss alle sammen allerede, vi betaler så mye penger til de at det er skam. Hvorfor tror du at vi betaler såpass i forsikringspremie da?
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Jeg selv har aldri lurt forsikring eller drevet med sånt. MEN uansett hvor ærlige vi 19673 bimmers brukere er så er det fortsatt 100.000andre som ikke er det. OG som for eieren her så er ikke det lett å bare punge ut flere tusen i utgifte ved vindu skift evt. Jeg vet ikke hvor kukete forsikringene er i sånne saker, men som jeg har sjønt det så dekker ikke de hærverk uten at man går ned i bonus. Mulig vinduskift osv. Om bilen min hadde vært utsatt for vandalisme som trådstarteren er så hadde jeg sikkert gjort alt for at forsikringa skulle betale for det. dette er uansett en liten sak. MEn dere har rett. Best å betale selv sånne dere andre ikke går opp i forsikring selv, for det er kjempe viktig! DOLK: vi har dyr forsikring for at vi kjører bmw og ikke opel. for vi er dumme nok til å kjøpe en gammel bmw og betale like mye i forsikring som bilen er verdt!
Nytern Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Nå føler jeg at sladjan synker dypere og dypere ned i myra han så bekymringsløst hoppa ut i for litt siden Kjempelurt å oppfordre til svindel når det faktisk finnes minst 1 representant fra Gjensidige på dette forumet
Werther Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Å si at cd spilleren er tatt når den ikke er tatt er ikke noe annet enn forsikringssvindel, og da er man ikke noe bedre enn dem som har knust den her ruta. Trodde ikke dette skulle komme fra en som skrur tilbake kmstand på bilene han selger. Husker de trådene om deg for noen år siden her på forumet, men mulig du har renere mel i posen nå. Men jeg er enig med deg, forsikringssvindel er en ond sirkel som bare går utover kundene. Det enkleste og billigste må jo være å dra innom den lokale høggeren og hente et sidevindu for en hundrings eller to.
Dirty Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 bytt vinduet selv kommer på max 300 kr men hadde følt meg snytt vis hadde betalt 200tusen og fått tidensparkeringsplass med døra
babjorn Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Beste her er som Werther skriver,dra på hugern så får du et billig side vindu å er kjapt å enkelt å bytte.Mulig man får dette på forsikringa,gjorde dette på bakruta på BMW våres,men det var et uhell så ikke sikker på hvordan det er med herverk.
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Jeg synker lavt ja, det er fint! hehe Satt meg bare i eierens situasjon og kjente jeg ble veldig irritert. Hater folk som bare går rundt og driver med hærverk, er alt for mange tullinger rundt om kring. Det er sure penger å batale. Er billig å kjøpe ei brukt rute seff. Men ikke alle har de ferdighetene å skru. jeg villa nok skifta ruta selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå