Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, driver å skrur på Kammerat sin M3, prøver å finne ut hvorfor den aldri starter på første kjinn, vis den just er kjørt med starter den på første kjinn, ellers 2 eller 3, uansett hvor mye man kjinner starter den ikke på første.

Har byttet bensintrykkregulatoren idag, men hjalp ikke.

tenkte å bytte tenningslåsen i morgen,

noen andre tips ?

Skrevet

Prøv med startgass neste gang.

Starter den da, så prøv det gjerne flere ganger for og være sikker på at det ikke var tilfeldig at den startet akkurat da.

Funker det med startgassen, eller at den i det minste tenner for så og stoppe opp igjen, så er det jo bensinrelater.

Er den like død på stargass, så må det jo være tenningsrelatert.

Bare sånn for og feilsøke litt på vei..

Skrevet

det er gnist, har funnet ut at bensinpumpa ikke slår inn før jeg vrir om tenningen, så vil tro den ikke klarer å kjøre opp trykk før jeg kjinner på nytt.

Skrevet

begynner å lurer på om det kan ha noen med gnisten å gjøre

har fått bensinpumpa til så slå seg på når man setter på tenninga

vis det er varmt i været er den ekstra vanskelig å få start på

Skrevet
begynner å lurer på om det kan ha noen med gnisten å gjøre

har fått bensinpumpa til så slå seg på når man setter på tenninga

vis det er varmt i været er den ekstra vanskelig å få start på

Dette hørest ut som temp sensoren din er gåen?

går den veldig fett?

Skrevet

Hvorfor gjør du ikke som det Ballder skriver? Hvis du skal ignorere veldig gode forslag så skal du bare fortsette å slite med å få start på den bilen, men ikke kom hit inn på forum å spør om råd.

• 1 month later...
Skrevet
Hvorfor gjør du ikke som det Ballder skriver? Hvis du skal ignorere veldig gode forslag så skal du bare fortsette å slite med å få start på den bilen, men ikke kom hit inn på forum å spør om råd.

Du feiler fornoe ?

har prøvd med startgass, uten hell såklart da jeg vet den for bensin og vet den for gnist!

men nå har faktisk min m3 blitt sånn :o skjedde igår! og nå starter den ikke på første uansett å mye jeg kjinner. kommer med en gang på 2 forsøk

Skrevet
Veiv eller kamsensor? Slet med mye av det samme, men etter byttet er alt velstand igjen.

Hei, Byttet begge kamsensorene på den andre m3n uten at det hjalp noe, nå prøvde jeg ikke å koble den til pcn og slette feilkodene ( vis det var feil på de)

Men ja har jo ekstra følere liggende fra banebilen, så er vel verd et forsøk.

Skrevet

Min oppfører seg på samme måten, men kun når den er varm. Kan liksom kinne i det uendelige på 1. forsøk, men starter alltid på 2. Merkelig! :roll:

Skrevet

virker som den har gitt seg nå RART!

ja er jo ikke så ille feil men syns det er flaut at den ikke starter på første :P

Skrevet

finnes det en form for en tilbakeslagsventil som kan ha gitt seg slik at bensinen renner tilbake til tanken?

Slik at bensinen må pumpes frem hver gang?

Da vil den kanskje ikke starte før 2.gang når bensinen har kommet frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...