FTE Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Har samme spørsmål i prosjekt-tråden min, men spør her også. Ja, kjøpte meg en diff med lamellsperre til E30 min sommeren for to år siden, men ikke brukt den før nå i år etter bilen ble ferdig. Denne ble kjøpt av en dude på forumet som sa den var nyoverhalt. Saken er at det er en ulyd i den når bilen kommer opp i fart. Høres omtrent ut som jeg kjører med sekvensiell girkasse, lyden øker med farten. Er dette slitte lagere? Eller er den feil shimset? Har ikke åpnet den og sett etter. Ble fylt ny diff-olje på den da den ble montert. Hvor kan jeg henvende meg for å få sjekket/overhalt diffen? På østlandet helst.
FTE Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Nå har jeg vært å kjent på mellomakselen og det er litt slakk mellom den og diffen når jeg vrir på den, kanskje 3-4mm eller noe. Skal den være riktig shimset da? da er den ikke for stram vel, selv om den utvider seg litt når den blir varm? Begynner å tro det er lagrene jeg da. Noen?
Tuttifrutti Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Har du powerflex eller hard foring på diffen? Det kan være grunnen.
FTE Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Kjøper annen (brukt) diff idag Det koster like mye som å demontere den jeg har og overhale den så.
Morty999 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 hva skal du ha for den gamle som uler da? åssen utv?
FTE Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Hadde egentlig tenkt å beholde den og overhale den senere en gang. Greit å ha en liggende. Mye byr du isåfall? Skal være 3:73 utveksling, men er faktisk ikke sikker...
Fixfax Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 jeg hadde byttet lagrene, kansje den nye uler etter 10 mil liksom
FTE Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 Skal bytte lagrene uansett ja, og diffen jeg kjøpte igår kan jeg bytte tilbake om den har ulyd.
bbmw Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Har du powerflex eller hard foring på diffen?Det kan være grunnen. den lyden har jaffal ikke eg på min e30 m3 diff med komplett powerflex under hele bilen. Så tror nok ikke det du
Sturlis Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Ikke med powerflex nei, det er jo ganske mykt i forhold til nylon. Jeg har nylonfoing på min diff, som er i god stand, og den uler med omdreiningene. Høres nesten ut som jeg har kompressor
Stianvi Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 har powerfleks jeg og, og ingen ulyd=) så er nok lagrene.. veldig vanlig da, kan hende de har rusta litt når den ikke har vært brukt på en stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå