AVT Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 BIlen min blir så å si aldri varm ifølge temperaturmåleren. Den står alltid mellom det miderste hakket til venstre og rett opp. Jeg har kun fått bilen til å stå rett opp 1 gang såvidt jeg kan huske, og det var etter å ha kjørt i saktegående kø i 3-4timer. Hva kan være galt? Bilen er en e30 325ix.
Glennski Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Mye som kan være grunnen til det. Sjekk først om du har luft i anlegget Får du varme i varmeapparatet?
LBell Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Prøv å lufte systemet skikkelig da? Bare for å ha gjort det Er noob på E30, har den diagnosestikke?
Holtermann Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Ville starta med å skifte termostat og lufte systemet. Holder hvertfall en knapp på det.
AVT Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Er ganske ny når det kommer til bil, så det å lufte systemet sier meg dessverre ikke mye. Mulig og forklare meg hvordan det utføres? Evt linket meg til en guide.
Haug530D Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Kan høres ut som om at termostaten din står åpne hele tiden, da vil kjølevannet sirkulere hele tiden og motor vil ikke oppnå driftstemp. Skift termostaten og luft kjølesystemet, om du søker i forumet på lufting av kjølesystem så finner du nok ut av det.
E36Cab1 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Start motor når motor er kald,kjenn med hånden på den øverste store slangen utifra termostat og til radiator. Blir denne gradvis varm sammen med resten av motoren er termostaten din defekt.
AVT Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Varmere enn dette blir den sjelden. Dette bildet tok jeg nå etter å ha kjørt en halvtime i stekende sol. En ting som jeg la merke til mens jeg kjørte var at etter ca 15 minutter så hadde temperaturen nesten nådd driftstemperatur, men etter noen få minutter sank den ned til det venstre hakket. Etter å ha kjørt 10 minutter til økte temperatureren til der hvor den er på bildet, og den så ut til å holde seg der resten av turen.
Verciani Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Slenger meg på denne da jeg har nøyaktig samme problem på min 324td, ser helt likt ut som på bilde i siste post. Har både bytte termostat og pumpe :S
JTS77 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Varmere enn dette blir den sjelden. Dette bildet tok jeg nå etter å ha kjørt en halvtime i stekende sol. En ting som jeg la merke til mens jeg kjørte var at etter ca 15 minutter så hadde temperaturen nesten nådd driftstemperatur, men etter noen få minutter sank den ned til det venstre hakket. Etter å ha kjørt 10 minutter til økte temperatureren til der hvor den er på bildet, og den så ut til å holde seg der resten av turen. Det virker for meg at termostaten din regulerer iallefall da. Kan jo hende at det er instrumentet ditt som feiler. kjenner du noen med samme bil kan du jo prøvebytte instrument å se da.. hvis nåla forblir på samme plass, holder eg og ein knapp på termostaten.
AVT Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Jeg får prøve å låne meg et annet instrument å se om det blir bedre da, hvis ikke får jeg kjøpe meg en ny termostat. Takk for hjelpen hittil, problemet blir nok fikset snart
arnt83 Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 har du funnet no svar på problemet? har selv skiftet termostat, pumpe og luftet skikkelig. oppnår likevel ikke optimal temp..
|Ole| Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Får du skikkeleg varme i varmeapparatet da? Om du gjer det og nåla ligger som på bildet ovanfor her er det garantert instrumentet som viser litt feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå