FredrikE24 Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 I mitt vognkort står det noe som dette under "Merknader". Verneverdig kjøretøy, må ikke endres konstruktivt eller utseendemessig, kan brukes til nasjonale bilsamlinger og motorhistoriske løp, leilighetsvis i kortere perioder, dersom ikke er til hinder eller fare for annen trafikk. Såvidt jeg har skjønt gjelder det veteranbiler som taes inn til landet og registreres(min E24, importert til Norge fra Sverige i 2008). Jeg har sikkert kjørt 12-13000 km med den bilen på et år(ikke vinterkjørt), ingen problemer enda, nå er det fattern som står for forsikring, men mener at det ikke var noen betaling for km, under tegning av forsikring. Sa kan man jo spørre seg, hvor mye er "leilighetsvis i kortere perioder"? En BMW fra 70 tallet er ingen sinke i trafikken, så man er vel ikke akkurat til hinder eller fare for annen trafikk. Betaler 350kr? i årsavgift, og tusenlappen(delkasko mener jeg jeg har) i forsikring på bilen per år. Tror andre regler gjelder for veteranbiler i Norge som ble veteran etter at bilen ble registrert. Det vil si biler kjøpt nye i norge eller tatt inn til landet når den ikke var veteran.
Sjøbuse Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Lag en slik: hørtes ut som en gammel amerikans van.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Skrevet Juni 19, 2010 Lag en slik: hørtes ut som en gammel amerikans van. jätte porrig bil!
Just-turbodiesel Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Skrevet Juni 19, 2010 Lag en slik: hørtes ut som en gammel amerikans van. jätte porrig bil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå