Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags eldre karosserier kan man sette m51d25 i?

e21 eller e28, tror dere det er mulig å få godkjent et slik bygge?

er jo ikke mer enn 147hk og 275(?) Nm originalt i en m51, ville det gått an å få godkjent en slik motor i e28 eller e21? med bremser fra m535i eller m5, hva slags andre deler tror dere må til for det? og hva slags dokumentasjoner?

Fått tak i en komplett tds delebil og satt over motor/gir/el nett osv. er vel veien å gå da.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Faen jeg savner den bilen.. Nå har den vel på 18" M5 replicaene jeg sørget for å aldri ripe også nå.. :P (men nå har jeg sharknose E28 da,kan ikke klage heller.. :D )

Men hvordan du får tak i Gunnar nå er jeg ikke helt sikker på, vet bare at han er fagpersonen som nå tar mesteparten av tekn. support-spørsmålene til GS. Er en egen option på hjemmesiden til GS.

Skrevet

Liker ikke bensin så godt, oppbrukt og litt lite interessant syns jeg. Liker heller halvparten av hk også i diesel. Har jo et par bensinbiler selv, men syns det er så kjedelig, selv om det går greit.

Lyden i turbodiesel er så vanvittig porrig med litt godbetar.

Men er bare i drømmefasen.. lurer på hva slags dokumentasjon som må til.

Også lurer jeg på hvordan dette foreløper seg.

det blir vel likt som for bensinbiler?

-man må vel vise biltilsynet hva man skal bruke av deler? få dette godkjent først? eller holder det med godkjent søknad og bygge bilen, for så å vise den?

-bremser?! hvordan dokumenterer man dette?

-motornr

-hva slags andre krav til dokumentasjon er det?

Noe sted man kan lese dette?

Skrevet

smak og behag, liker diesel en del bedre enn bensin, hatt mye bensinbiler, men etter min fyste diesel så blei jeg totalt frelst, men liker jo bensin også.. men det viktigste for meg er at det skiller seg ut, da mener jeg at diesel må til, siden alt annet er bygd omtrent i BMW'r.

:)

Skrevet

hah,du er bare hypp på å råne på den avgiftsfrie bøgdisdieselen du,din gjerrige jævel! :D

Men sært nok å bygge om noe sånt,det må jeg si..

Ikke for det,mangler ikke akkurat på sære hjemmebygg i alle former og fasonger her inne,en del jeg kanskje ikke er helt enig i..

Skrevet
hah,du er bare hypp på å råne på den avgiftsfrie bøgdisdieselen du,din gjerrige jævel! :D

Men sært nok å bygge om noe sånt,det må jeg si..

Ikke for det,mangler ikke akkurat på sære hjemmebygg i alle former og fasonger her inne,en del jeg kanskje ikke er helt enig i..

Smaken er som stussen vettu :P ja, men diesel er IKKE mye gjerrig drivstoff, det skal jeg love deg. Når man gjør litt med de så snakker vi forbruk på 3,2 liter på langkjøring. #-o

Men kunne seriøst tenkt meg å prøve å få til et sånt prosjekt en eller annen gang i framtida, har nok prosjekter på gang nå, er vel 4 mercedes turbodieseler, to som omtrent er ferdig, en som jobbes med hver dag nå, som bør være klar i høst en gang :lol: men har veldig lyst på å bygge et leiketøy av en bmw diesel. e21 med m51 godkjent i vognkortet hadde vært artig(for meg), også maks senk med 16" kerscher carmona :mrgreen:

Men det er faktisk bygd flere sære bmw'r ja, en av dem er DENNE:

Har en 6 år gammel plakat hengende på veggen, en rød strøken bmw 2002 70-modell med chippa passat tdi-motor på 194hk montert BAK framsetene. Fra Polen :wink:

Skrevet

Huff, herregud... Det er liksom tøft med 2-3 toms eksos, helt feil justert slik at det ryker tett svart og smeller litt i tenninga? Samt at bakfangeren gjerne er svart i sot? Er det tøft? :lol:

3,2 l drivstoff på langkjøring, da har du faen ikke mye optimalt justert motor! Forundrer meg at den starter i det hele tatt. :lol:

Skrevet

som sagt, jeg syns bensin er så vanvittig oppbrukt, det er jo tøft selvfølgelig det også, men syns det er noe eget med diesel, enten det er traktorer, lastebiler, skogsmaskiner eller måtte det være bil.

@316:3,2 liter på langkjøring medførte krav til motorvarmer hver dag, uansett årstid:P

Men tips ang godkjenning mottas gjerne, skal søke litt på andres prosjekter, så står det vel noe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...