Gå til innhold

Død klimapanel 1997 BMW e39?? (Med bildet!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Idag klarte småen å ta ut en sikring i sikringsboksen mens bilen gikk. Da gikk alt av lys inni bilen og det begynte å pipe og greier. Så nappa jeg inn sikringen og da kom alt av lys tilbake igjen, men problemet er at lyset på klimapanelet ble borte så jeg får ikke justert vifta.

Hva kan problemet være? Kan det være en sikring som har gått?

Takk for svar på forhånd...

Skrevet

får vell justert vifta lell om pærene er gåen.... prøv å koble av batteriet i ei lita stund og se om noe resettes eller noe slikt kanskje

Skrevet

Ja, vifta skal gå an å justere selv om pærene er brent. Misforsto sikkert eg da, trodde han ikke fikk justert til det rette streken eller hva det måtte være... prøv å utdyp problemet litt mer. Virker vifte reguleringa men bare ikke lys, eller er alt dødt? Kan være verdt som space-ace sier å ta av strømmen for å prøve å resette, men la den stå uten strøm minst en halvtime.

Skrevet

Problemet er at jeg ser ingenting i selve panelet, altså der det er streker som du kan justere vifta :) hvis dere forstår hva jeg mener, men så er det lys på alle de andre knappene der du kan trykke om du vil ha lufta mot foten eller mot ansiktet osv. Der er det lys. Jeg får heller ikke justert vifta :s

Skrevet

Da skal jeg gjøre det imorgen, men litt rart. Vifta funker heller ikke har jeg merka idag :s uansett om jeg trykker på pluss eller minus knappen så kommer det ikke noe luft i bilen. Selve klima knappen, bakrutevarmer knappen og de 2 andre knappene funka heller ikke, men det er lys på dem.

Jeg skjønner ikke hva dette kan være? :s Hvis pærene hadde ryki, så hadde det vell gått ann å justere vifta? HJEEELLLPP :D

Skrevet

Mulig viftemotstanden din har tatt kveld. Det er en svakhet på disse modellene. ike så veldig vanskelig å bytte denne heller, men en plass må du jo begynne å feilsøke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...