benger Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Hei. Etter et år med Audi, falt valget på en BMW igjen. S6'n ble "spontansolgt" da en fyr spurte meg om den var tilsalgs. Tja sa jeg, hvis jeg får den prisen jeg ønsker. Det var ikkeno problem, dagen etter hadde jeg penga i hånda og bilen var solgt. Samme dag jeg fikk solgt bilen var jeg og titta på en bil jeg fikk øye for etter noen timers leting. Etter en prøvekjøring og gjennomgang av bilen hadde jeg bestemt meg. Var nok mest følelser og lite fornuft. Men angrer ikke. Mye mindre bensinforbruk, cab med stor motor og automat. Midt i blinken. Bilen er en 1996mod BMW 328ia cabriolet. Cossmoschwarz metallic. M-tech fjærer, M3-fanger og speil, sportseter i skinn, 2-sone digital klima, største kjørecomputer og Supersprint effektannlegg samt hvite blinklys rundt hele. Deilig automat med Sport, economi og winter funksjon. i Eco ligger den på behagelige 1800 o/min i 100km/t. Stor overgang fra B20 motorene jeg har hatt tidligere. Bilen er i topp stand rent teknisk. Powerflex foringer rund baut, nye bremser og bremserør + håndbrekkwire. Nylig EU-godkjent i mai. Planene er: *M3-lister (X) *nye skilt og holdere (X) *lakke nettingen sort (X - M3 netting befant seg bak) *diffuser bak (X) *fjerne ditec behandling og gi den en ordentlig omgang med lakkpleie. (X) *utbedre noen små rustangrep og andre skavanker. (X - hele bilen omlakkert) *kanskje andre felger? (X - M Parallell) *ny cd spiller + sub (X) I tilegg har bilen fått gul film på tåkelysene fra Lamin-x, samt sota blinklys og matt sort grill. *CCFL lysringer (X) Bilen er tross alt 14 år, så noe er det å ta tak i. Uansett storkoser meg i denne cruiseren. Her noen få dårlige bilder. Fler bilder blir så klart tatt underveis da jeg får tid. Bilde av bilen etter lakkerling og diverse. Bilder da jeg kjøpte den. Riktig utstyrt innvendig Edit: Lastet opp et oppdatert bilde. Fler bilder finnes lengre ut i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Gratulerer med ny bil. Akkurat tidsnok til cab-sesongen også . Tenker meg det sparker greit fra med 2.8 literen under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Grattis med ny bil. 328i cabriolet blir aldri feil. Motoren passer perfekt til det karosset. Bilen så jo også meget pen og velholdt ut. Liker også planene dine og anbefaler f.eks orginale M3 felger. De passer bra på E36 syns jeg..Da er det bare å nyte soldagene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Dette ser jo ut som en meget pen bil med riktig motor og utstyr. Vi får bare håpe du får nyte den til fulle i sommer. Pøs på med bilder av gliset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcushs Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 deilig med cab nå før sommeren virkelig kikker inn Grattis med nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 Takker for fine kommentarer Sommeren blir komplett nå med mange lange dager i bil. Motoren sparker godt, så det blir knall Noen som vet hvordan man justerer caben? Kalesjen går ikke av seg selv de siste cm'erne i det kalesjen har lagt seg ned. Bagasjeluka vil ikke la seg lukke før jeg har dyttet kalesjen noen cm lenger ned. Går det ann å gjøre noe med dette? Bilen må også stå på flat mark for at ting skal gå smooth. Slitte fjærer/strikker? Ellers er planer for anlegg i boks. Ny spiller med matchende belysning så klart og aktiv sub som går under "kalesjeboksen" i bagasjerommet. Planen er også å borre ut hull og montere AUX-inngang i midtkonsollen mellom ASC og setevarme-knappen. Det hadde blitt stilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2010 Da har jeg fått handlet og montert litt anlegg i bilen. Alpine CDE-111RM headunit og Kicker ZX200.2. En 2-kanals forsterker brokoblet til en 8" Kicker basselement i "flat" kasse. Ble overraskende god lyd ut av den lille rakkern. Akkurat nok for min del med stram og fin bass. Blir nok bedre etter en innspillingsperiode. Neste på lista nå blir å handle inn BSW Stage I Audio Upgrade. Blir å bytte ut alle 10 elementene i coupeen. Da begynner det å hjelpe på. (http://www.bavariansoundwerks.com) Legger ved noen bilder: Forsterkeren er skrudd fast på basskassa. Skiposen er fjernet for å få litt mer av lyden inn i bilen. Ellers venter jeg på diffuser i posten. Så blir det å lakkere leppa foran matt sort da lakken som sitter der nå flasser. Vurderer å faktisk beholde kromnyrene. Syns det kler bilen veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Oppdaterer denne med nye og bedre bilder og om hva som har skjedd med bilen i det siste. Bilen har gjennomgått en velfortjent lakkpleie av meg med maskin (DA) og Menzerna produkter. Det hele ble toppet med CG 5050 Concourse Wax. Ved neste vask kommer et lag til med samme voks. Bilen var fra før ren i lakken, men jeg var ikke særlig begeistret over Ditec finishen. (Matt og jevlig). Etter noen runder med MZ Powergloss compound på rød MG pute Tok ingen bilder underveis, men gikk også over en runde med MZ Final Polish II på gul MG pute. Her er hvertfall sluttresultatet med et lag voks: I dag har jeg fjernet engangsgrillen i fangern foran og fått frem igjen bremsekanaler og det orginalet sorte gitteret som faktisk lå bak den grå nettingen. Leppa ble også demontert for pussing og lakkering i matt sort. Ble grunnet med plastprimer samt to lag med lakk. (sprayboks) Fornøyd med resultatet Bilen er forresten ikke nyvasket her Har også fått montert på diffuser. Utrolig hvor mye den gjør med ræva på en E36 Det var det for denne gang. Det går hvertfall fremover. I løpet av uken kommer det forhåpentligvis på et sett med 18" M-parallell felger. Det gjør seg nok bedre på bilen enn de som sitter der nå Det neste på lista nå er å få på nye skilt og skiltholdere. Utslitte og stygge de som sitter på nå. Ellers hadde jeg en utrolig fin tur/retur Bergen-Stavanger i helgen. Klarte faktisk å bli solbrent i panna etter den turen Må ha solkrem i hanskerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Må være herlig med autolat i en slik skuss? Nydelig sommerbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Dette ser bra ut:) Ikke feil med cab på denne tida Nesten så jeg savner den gamle jeg hadde. Ikke at den var i nærheten av så pen som denne Tøff bil, grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Må være herlig med autolat i en slik skuss? Nydelig sommerbil! Takk for det Ja er herlig med autolat... Blir faktisk lat og bortskjemt av det Får en avslappet kjørestil tross motorstørrelsen, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Dette ser bra ut:) Ikke feil med cab på denne tida Nesten så jeg savner den gamle jeg hadde. Ikke at den var i nærheten av så pen som denne Tøff bil, grattis Takker Utrolig deilig med cab nå ja! Lenge drømt om det, så nå måtte jeg bare få ut fingern. Angrer ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2010 Da er de omtalte felgene kommet i boks. Du verden for en forskjell Jeg er storfornøyd med resultatet hvertfall Med de nye felgene måtte det såklart til en liten photoshoot. Håper det faller i smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Marius Skrevet Juni 30, 2010 Share Skrevet Juni 30, 2010 Se der ja=) ble fin me felgene ja=) fornøyd me de ja?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Juni 30, 2010 Share Skrevet Juni 30, 2010 De felgene passer perfekt til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå