Gå til innhold

Benger's E36 328ia Cab - Solgt

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja=) ble fin me felgene ja=) fornøyd me de ja?=)

Ja storfornøyd med de altså! :) Takk for fin handel!

De felgene passer perfekt til bilen :!::)

Enig! :)

Dæven det var nydelig cab! Er det m-felger av en eller annen type? :D

Tusen takk for det :wink: Er M-parallell dette. Spoke 66? Litt usikker på hele navnet. Mener disse kom på E34 M5 3.8.

pen bil=) selge de gamle felgene?

Takk :) Ja de blir nok tilsalgs. Send meg PM om interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå står hellakkering av bilen for tur. Innten september/oktober måned skal bilen være ferdig.

Blir lakkert opp igjen i samme farge. Cosmosschwarz metallic.

I samme slengen går jeg til innkjøp av M3-lister. Alle lister på fangere og M3-listene blir lakkert i bilens farge. Vil tro det blir nice. Siden fargen er såpass mørk, så gjør ulakkerte lister liten nytte av seg. Liten brytning.

CCFL ringer er også montert. Bilde kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå gått til innkjøp av org. AUX-inngang. Nr 1 på bildet.

myrasb6kvitqjxowt5gy.gif

Denne er til BMW 1-serie.

Skal monteres på ledig plass mellom ASC og setevarmer

womsz6nuuehgebg5vxww.jpg

Har trua på at det er samme størrelse.

ag_07328i_centerconsole.jpg

Så må dette loddes sammen med Alpines egen aux-in kabel som trekkes til inngang på baksiden av spilleren. Håper at dette vil fungere bra :wink:

GS hadde aldri solgt en slik del, så hvis det ikke passer, får jeg ikke returnert det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :)

Blir sikkert stilig om det passer, men sikker på at du vil ha ledninger liggende rundt der? Personlig synes jeg det hadde vært bedre og mer ryddig å få det vekk et eller annet sted, f.eks. hanskerommet.

Takk! :)

Tenkt på det samme selv. Var 3 alternaltiver: Spiller m/ jackinngang i front. (samme ledningsrot). Montere Jackinngang i midtkonsoll, siden min spiller ikke har inngang i front, eller legge kabel til hanskerommet.

Blir mye stress å måtte strekke seg til hanskerommet hver gang man skal bytte låt etc. Derfor ble det jack i midtkonsollen. Lettere tilgjenglig på den måten.

Får heller kjøpe en ekstra kort jack kabel så det ikke blir så veldig rotete når det er i bruk. :wink:

Hvis det her ikke funker, så bare legger jeg en kabel ut gjennom et hull under kjørecomputern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke slik spiller med muligheter for tilkobling av iPod bak da? Da kan du bytte sanger via spilleren, og egentlig bare kaste iPoden inn i hanskerommet og gleme hele greien, da den blir ladet samtidig. Det er det jeg har, og har vel veldig lik spiller som deg, uten at jeg er sikker på at det er nøyaktig samme modell. Men da må du jo nesten ha en iPod også jeg, vet ikke hvilken mp3 spiller du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo stemmer! Den er klargjort for iPod/iPhone. Men jeg har ingen av delene. Grunnen til at det ble aux, er at jeg bruker en HTC Legend med Spotify Premium.

Så da er spørsmålet, hvorfor ikke kjøpe iPhone istedet? :) Men man får vell ikke styrt Spotify spillelista fra spilleren med sånn iphone kabel?

Har i det minste USB-inngang i front, så da får jeg hvertfall spilt av mp3 filer via spilleren på samme måte, men ikke like elegant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hvertfall Aux kontakten og 4 stk ledninger kommet. Skal loddes sammen med interface kabelen til Alpine spilleren når jeg får somlet meg til en loddebolt.

Aux kontakten passer som hånd i hanske. Oppdateres med bilder når jeg får alt på plass.

Imens kommer noen bilder med CCFL montert:

lozlea7j6aym2txvyqzb.jpg

irrhwu85io7g1r2xre19.jpg

66elyunm8i8ukfwk78ns.jpg

Ringene ser litt turkise ut, men lyser helt hvitt. Dårlig kamera(-kunnskaper).

Jeg syns hvertfall bilen kledde det godt. Og det ser mye bedre ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er AUX inngangen endelig montert. Passet rett inn. Veldig fornøyd med resultatet :wink:

a7yrvxcwcuheb7duhhgu.jpg

p2tv97stuh3mcqg7mc4e.jpg

67mxx357esnkgvimnfzw.jpg

Minijack kabelen til Alpine spilleren måtte klippes opp og kobles sammen ledningene som satt på stikket til aux kontakten. Pluss, minus og jord. Brukte multimeter for å måle meg frem til riktige pinner. Balance må jo stemme :wink:

Hva tycks? En genial oppgradering syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Det ble jo utrolig bra! Er ikke noe mulighet å få til lys i den også da? Det hadde jo vært prikken over I-en. Hvordan er det med ledning"rot"?

Misunnelig på alle knappene dine :P

Takk! :) Ja tenkte lys ville være prikken over i'en, men tror ikke BMW leverer sånt med lys

:(

Ang. ledningsrot så er det helt opp til en selv :wink: . Aux-kabelen klipper man opp i passe lengde, så slipper det å bli en diger kveile med kabel bak der. Eneste er at det er 3 ledere i kabelen som må tvinnes/loddes godt sammen, og de er syltynne.

Hehe, artig med så mange knapper i E36 ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortempraturen faller ganske langt ned når jeg ligger i f.eks 80 km/t et stykke i nedoverbakke uten å gi gass. Bare triller uten bensintilførsel.

Er nedoverbakken lang nok så kryper nåla ganske nær det blå område på temp målern. Og dette er i 14 varmegrader ute. Kan tenke meg hvordan det blir til vintern :(

Noen som vet hva feilen her er? Termostaten? Kjølevæsken er på max, og den bruker ingenting. Ser også at jeg har termostathuset i plast, det anbefales vell å få et termostathus i aluminium.

Ved normal kjøring på sletter og ved belastning holder motortempen seg stabil, også ved køkjøring, men så fort jeg går av gassen og triller langt nok, så synker temp målern nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med tempen er visst at termostaten setter seg når den først åpner, så må bytte denne.

Ellers er 2 nye forskjermer bestilt. Begynner straks med nedplukking av bilen, skal inn til lakkering ila neste uke forhåpentligvis :)

Da blir jeg fattig og bilen strøken. Gleder meg!

I den forbindelse får bilen også nye M-lister og muligens sorte blinklys foran.

Skal også vaske grundig i hjulbrønner og kline på ekstra tectyl. Kommer sikkert til å ta noen bilder av jobben fremover.

Morsomt å se fremgangen, også for dere håper jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...