thomasbjerkeli Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Hei alle sammen ! Min 520 IA 98 mod E-39 starter tregt og stopper som sagt tidvis. Når jeg skal starte går starter og alt rundt, den tenner rett og slett bare ikke før en 2-3 sekunder. Når den tenner er det ofte at den sliter litt med å komme i gang, som om den feiltenner (jeg har ikke allverdens peiling). bilen har nok så nytt luftfilter, nye plugger, kamsensoer ble byttet for litt siden da det kom opp en feilmelding på denne (vet ikke om den var orginal da jeg ikke benyttet merkeverksted). Bilen har ikke stoppet når jeg selv har kjørt den så der kan jeg ikke være like detaljert, men kjæresten min sier at den bilen bare stopper (tenning er fortsatt der) hun sier også at den småhakker litt etter at den har stoppet(motoren altså). Håper på noen gode svar, har akkuratt hatt bilen på en veldig dyr rep og har rett og slett ikke penger til å sette den på verksted igjen ! Mvh Thomas Bjerkeli Forresten, en ting til. Har kjørt diagnose på den og ingenting kom opp
Haug530D Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Kan være veivsensor, har byttet 2 ganger på min bil, første gangen var symptomene ganske like dine, mens andre gangen var den treg å starte å dro dårlig. Første gangen byttet jeg med en uorginal veivsensor, den varte litt over ett år og nå byttet jeg nylig med en uorginal igjen, den fungerte ikke. Fikk meg derfor en orginal og bilen gikk som ett skudd igjen. Når det er sagt så byttet jeg både veiv og kamsensor denne gangen, begge var uorginale og begge virket heller ikke. 1 gangen veisensoren røk dukket det ikke opp noe på diagnose mens det dukket opp andre gangen.
thomasbjerkeli Posted June 19, 2010 Author Posted June 19, 2010 Hei takk for svaret ! Det ser ut til å være flere problemer med denne bilen, så det at bilen stopper og eventuelt lugger tror jeg vi kan se bort i fra. Når du sier det så er vel kanskje bilen litt dårlig under pådrag. Men den er i allefall treg å starte. Jeg så også på andre forum her at man kunne få opp at problemer med kamsensor på diagnose, mens det egentlig var veivsensor som var problemet. Den kostet ikke allverdens så jeg. Så det er vel verdt et forsøk Takk for svar
Recommended Posts