Hardhaus Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 I forbindelse med GATEBIL på våler ble jeg stoppa av patrulje fra Biltilsynet. De kicka på senkesettet og hjula mine og jeg må derfor på visning hos BT. Jeg har TUV-papirer på både hjul og senkesett, så i utgangspunktet bør ikke dette bli et stort problem. Men... for å få senkesett og hjul til å passe sammen må jeg bruke spacere foran. Innpresset på felgen (ET 35) gjør at den tar borti demperne. Etter som jeg forstår det, så er ikke spacere særlig populært på BT... Så hva gjør jeg? Kjører på visning med vinterhjul og satser på at de ikke spør hvorfor jeg kjører med vinterdekk midt på sommeren? Vil tro gutta på BT kan de fleste triksa, så det vil gjøre dem meget skeptiske. Andre forslag???
janerik171187 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 I forbindelse med GATEBIL på våler ble jeg stoppa av patrulje fra Biltilsynet. De kicka på senkesettet og hjula mine og jeg må derfor på visning hos BT. Jeg har TUV-papirer på både hjul og senkesett, så i utgangspunktet bør ikke dette bli et stort problem.Men... for å få senkesett og hjul til å passe sammen må jeg bruke spacere foran. Innpresset på felgen (ET 35) gjør at den tar borti demperne. Etter som jeg forstår det, så er ikke spacere særlig populært på BT... Så hva gjør jeg? Kjører på visning med vinterhjul og satser på at de ikke spør hvorfor jeg kjører med vinterdekk midt på sommeren? Vil tro gutta på BT kan de fleste triksa, så det vil gjøre dem meget skeptiske. Andre forslag??? såfremst du har piggfritt så er det jo greit evnt om du har tuv papirer på spacerne så er det mulig å få de godkjent.
SweetBMW Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 det jeg ville vært mest bekymra om er hvis de er så firkanta at de tar full teknisk på din bil som de gjorde på min. Jeg endte med DEN lista over ting jeg måtte skaffe papirer på. Heldigvis var det meste han kicka på originalt, xenon, mtech senkesett, osv, men de er GANSKE firkanta mange der oppe. Men ja, kan du så kjør piggfritt.
Tom Marius Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Kjør piggfritt og si at venstre fremhjul el. er punktert på sommerhjula (Hvis de spør hvorfor du kjører vinterhjul)
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 hvis bilen er senket må du ha målepapirer fra firehjulskontroll som dokumenterer at verdien på camper, spissing osv er innenfor fabrikantens verdier. skaff papirer på alt, så får du det skrevet i vognkortet... greit og ha det på stell
Mcgyver Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Jeg skal vise min for godkjenning av senkesett, har ikke fått mangellapp( såfremt jeg ikke får det på tre uker da..). Jeg setter på et sett piggfrie, og skulle det bli noe spørsmål sier jeg at jeg har punktert dagen før. Kjører vanligvis med ac schnitzer kopi felg, og standard m-tech dim, men har ikke papirer på de.. Og gidder ikke ta noe sjanse på at de ikke "ser" det... Har visst en 200sx en gang på piggfrie, og det siste kontroløren sa når jeg gikk, "Du får hjem og sette på sommerhjul nå da, med et glis rundt munnen". Og det var akkurat det jeg gjorde
Hardhaus Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Har bestilt 4-hjulskontroll, samt lyskontroll så de papirene skal være rimelig ferske til dagen jeg skal til BT. Han hadde jo glimt i øye han kontrolløren du hadde da, McGyver. Jeg vurderer å finne noen sommerdekk å smelle på vinterhjula. Vil at den kontrollen skal gå så smooth som mulig... Bare litt synd når jeg har hjul med papirer og ikke får stempla det i vognkortet.
Arotished Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 MÅ camper, spissing osv være innenfor fabrikantens verdier? Eller må du bare vise til at du har vært på 4 hjuls kontroll? Hørt at det er litt delte meninger her hos BT (såklart)
Hardhaus Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Du må ha med målepapirer fra 4-hjulskontrollen. Slik som jeg har forstått det skal de verdiene være derfra være lik fabrikantens...
painkiller Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Hvis man skal vise bilen med mangellapp så kan de ikke si noe på andre feil de evnt.finner. Da er det bare å lage et helvette der, for det har de ikke lov til. Da skal kun gå etter mangellappen. Samme med eu-kontroller, har du etterkontroll, kan ikke verkstedet kicke på de feila de finner å som ikke står på mangellappen. en kompis ble stoppa med ulovlige hjul på en gammel sliten Volvo 144, måtte vise bilen på BT, når de fikk denne på bukken så de fort at festene til stab-staget foran var knekt pga rust, de måtte bare godskjenne bilen, siden dette ikke sto på mangellappen. Har hørt om flere som har vist bilen hos BT, der de finner feil/mangler som ikke gjelder mangellapp, disse har fått med seg ny mangellapp med feil som må utbedres og bilen må vises innen en viss tid, mye mulig de kan det, men det hendte ikke kompisen min.
-Anders- Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 BT kan HELT FINT gi deg ny mangellapp, som følge av en utekontroll der du må på etterkontroll. Gi meg forskrift/paragraf på at de ikke har lov til å gi deg ny mangellapp da?? Ang problemet ditt, trådstarter, så er en mulighet å justere høyden såpass opp foran at justeringsringen(som stort sett tar borti felg) havner over felg/dekkanten. Jeg gjorde dette da jeg hadde samme problem som deg. Hva slags str har du forresten på vinterdekk? Jeg har 15" sommerhjul liggende om du skulle trenge. 195/65
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 skulle til bt for og få godkjennt senkesettet på førstebilen min en honda accord fra 87, da jeg dro derrifra hadde jeg med en mangel-lapp på at camberen på ene forhjulet var 0.1 grader utenfor fabrikantens verdi (flisespikeri), OG han hadde funnet en oljedråpe fra servopumpa...
Hardhaus Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 1 - Ang problemet ditt, trådstarter, så er en mulighet å justere høyden såpass opp foran at justeringsringen(som stort sett tar borti felg) havner over felg/dekkanten. Jeg gjorde dette da jeg hadde samme problem som deg. 2 - Hva slags str har du forresten på vinterdekk? Jeg har 15" sommerhjul liggende om du skulle trenge. 195/65 1 - He-he! da blir bilen kjempehøy!!! 2 - Har 17" vinterhjul. Men takk for tilbudet. Vurderer å finne noen 17" sommerdekk, men mulig jeg driter i det og bare kjører med piggfri vinterdekk. Det kan jo hende at jeg har "solgt" sommerhjula rett før jeg skal til BT.
Hardhaus Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Får man ikke TÜV på spacere? Ukjent for meg i så fall. Men dersom noen mener noe annet og veit hvor man får kjøpt slikt, så si ifra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå