haavco Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 takk!! skal prøve og ta en diagnose før jeg gjør noe mer!
haavco Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 Var og hørte på bmw i dag, de har hatt bilen inne til feilsøking rett før jeg fikk den og dem sa at det ligger en feilkode på det som har med, kaldstart og noe greier i dieselpumpa. Så dem mente at det er der problemet ligger! Så burde vell prøve og få bytta den føleren......
mollep0z Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Har samme problemet med min 524 td, at den stopper når det er under 20L på tanken.. Men kan noen si meg hvor jeg får kjøpt matepumpe? Takk
haavco Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 biltema, mekonomen, bilextra..... Svaret på at bilen min ikke gikk var det at, dieselpumpa sto i feil posisjon. Så den ga diesel på feil tidspunkt!
Esbos Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 biltema, mekonomen, bilextra..... Svaret på at bilen min ikke gikk var det at, dieselpumpa sto i feil posisjon. Så den ga diesel på feil tidspunkt! Hvordan fant du ut av det?
haavco Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Hva da? Jeg satt bil hos en som har spesialisert seg på dieselpumper, det tokk han en time og finne ut av det.... Det du eventuelt må gjøre er og sette bilen på verksted for taiming/justering av dieselpumpa!
Dingy Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg har nettop begått tabben å skulle skifte pakninger selv på denne VP37 pumpa. Pakninger var på lager hos en bosch forhandler i asker for 127,- Men, jeg har demontert og skiftet pakninger, alt sweet, men jeg tror den lille "tappen" som skal ned i ett lite hull i pumpa (regner med dette er "timingen") ikke treffer riktig, for jeg får ikke startet den skikkelig (med det så mener jeg at den prøver å fyre, men klarer det ikke helt). Så spørsmålet mitt er hvordan man justerer dette, ev. hvor kan man få det justert? ....
TRF Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Dette gjør man ikke selv om man må spørre om slikt. Er ikke rart at halvparten av landets tdser går stygt på tomgang. Dette er på ingen må timing, men mengde justering. Tappen treffer, eller så treffer den ikke. Justering av mengde gjøres ved å flytte lokket fram og bak. 1mm er i denne sammenhengen ekstremt mye og vil skille mellom ikke start til 2000rpm tomgang.
frankasle Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 heisann så det var mange ider her på feilen til tungstarta tds motor min er også sånn har gjort alt som nevnt over med bytte av retur slanger glødepluger filter osv osv men min har også luftbobler ut i fra filteret hadde både før og etter filter bytte og yker over normalen svart ved pådrag på tungt gir samt at den lugger/henger igjen noen diagnose? holder på å hive bilen så langt e kan få ann snart xD mater pumpa går som den skal ikke noe mer tikkelyder/hardere tomgang en andre diesel biler.. fabrikk ny turbo og blant annet så er ikke gåen turbo i bilen slanger er rengjort å står på powerfilter nå med org filter så var den umulig så å si å få start på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå