Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ha oppkjøring i Stjørdal, trondheim om 1 ukes tid, og har litt nerver, så prøver jeg å forberede meg best mulig. Jeg bor engentlig i Rogaland, stavanger, rundkjøringfylke, hehe. Men skal ta oppkjøring der pga var der jeg fikk raskest, og jeg kjenner plassen og har kjørt en del der før (øvelseskjørt). Og det virker ganske grei plass syns.

Noen som har kjørt opp i stjørdal tidligere? Erfaringer fra oppkjøringer, noe jeg burde passe ekstra på? Noe for dempe nervøsiteten eventuelt? vanlige feil i stjørdal? eller har stjørdalen noe særskilt , er 1 år siden jeg var der oppe.

Enkelt å greit tar jeg imot alle råd og tips med stor takk! Og ingen svar er dumme , selv om de er åpenbare, for er oftest dem man glemmer=)!

Skrevet

Jeg har ikke hatt oppkjøring der, men har kjørt der.

Et generelt råd er å senke skuldrene, puste med magen og rett og slett kjøre bil :)

Dersom du blir rolig av musikk, setter du på radioen.

Da jeg kjørte opp i 2005 var jeg nervøs før jeg møtte sensor, men han var veldig grei og lot meg gjøre ting i mitt tempo før vi kom oss ut på veien.

På med P3, senk skuldrene og kjør bil :)

Skrevet

Bare å kosentrere seg om kjøringa. Prate kan man gjøre etterpå :wink:

Speilbruk, gi tegn i god tid og passe på vikeplikten er veldig viktig (kjør forsiktig) Regner med kjørelærer har sagt dette et par ganger :wink:

Skrevet

det går så bra så.. jeg var også nervøs før oppkjøringa, men når du kommer i bilen så blir du rolig(det sier jeg som blir stressa av ingenting, ta gjerne å kjør et par kvelder i sentrum og områdene rundt, observer steder hvor det kan være litt vanskelig, så går det nok bra.

Hør med bekjente hvor de kjørte når i området når de hadde oppkjøring. Det kan hjelpe litt og kanskje er du heldig og skal kjøre der du har kjørt før..

Skrevet

Har du mulighet for en øvingstime ganske tett opp i selve oppkjøringen?

Virker sensor sur og lei, kan dette faktisk være en fordel: Konsentrer deg om kjøring, og ikke om småprat.

Lykke til. :)

Skrevet

Hvis dere har oppsummering etter oppkjøringen så legg alle kortene på bordet. Vet du om feil du har gjort eller ting du ville gjort annerledes om du skulle ha kjørt opp en gang til så er det bedre at du forteller det til sensoren enn at sensoren forteller det til deg. På den måten vil sensoren se at du er klar over dine feil og at du dermed blir å forbedre deg innenfor akkurat de punktene etterhvert som du blir litt mere vant i trafikken. Å vise at du har forståelse for trafikkreglene er bra for førsteinntrykket og når du viser forståelse ved å selv være den som forteller hva du har gjort feil så er sannsynligheten større for at sensoren er grei med deg og ser litt mellom fingrene på små fillefeil du gjør.

Det er også lurt å ta det rolig inn mot kryss og vise at du har god oversikt over situasjonen før du handler. Fotgjengerfelt bør du være påpasselig for og vikeplikt er veldig viktig å følge. Speilbruk styrker bl.a også inntrykket av at du har oversikt rundt deg.

Skrevet
Hvis dere har oppsummering etter oppkjøringen så legg alle kortene på bordet. Vet du om feil du har gjort eller ting du ville gjort annerledes om du skulle ha kjørt opp en gang til så er det bedre at du forteller det til sensoren enn at sensoren forteller det til deg. På den måten vil sensoren se at du er klar over dine feil og at du dermed blir å forbedre deg innenfor akkurat de punktene etterhvert som du blir litt mere vant i trafikken. Å vise at du har forståelse for trafikkreglene er bra for førsteinntrykket og når du viser forståelse ved å selv være den som forteller hva du har gjort feil så er sannsynligheten større for at sensoren er grei med deg og ser litt mellom fingrene på små fillefeil du gjør.

Det er også lurt å ta det rolig inn mot kryss og vise at du har god oversikt over situasjonen før du handler. Fotgjengerfelt bør du være

påpasselig for og vikeplikt er veldig viktig å følge. Speilbruk styrker

bl.a også inntrykket av at du har oversikt rundt deg.

Som om jeg skulle sagt det selv!

Bare du tar ting rolig, viser trafikkvett og kjører som om du er din bestemor, vil lappen komme!

Har tatt lappen flere ganger selv, og har et godt utfylt sertefikat nå. Kjørte opp i Ålesund,Molde og Stavanger og de har alle en ting til felles; det er bare bilkjøring! Og det er ikke verdens største utfordring (for de fleste)

men stå på, og lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...