aloebiz.net Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Er dette et vanlig problem som man bør bekymre seg over? Noen her som har fått motoren rast pga. dette? Jeg har en 2001 525Da som har gått 184.000 km Ser det finnes Swirl flap delete sett å få kjøpt..
CrZyWiz Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Er ikke noe vanlig problem nei, men det skjer selvfølgelig for noen få uheldige.
Z1 Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Kan man bare fjerne disse ?????og vilken missjon har dem ??
HMW Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Det er en enkel sak å fjerne. Skjer faktisk ofte at det blir havari pga disse. Hvis du er litt fingernem trenger du heller ikke å kjøpe et sett, men bare bygge om de du har. Har gjort dette på flere biler. Misjonen er å gi høyere moment på veldig lavt turtall samt å senke avgass på tomgang. Søk litt på nettet så finner du mye om dette. Merket ingen forskjell på de bilene jeg har gjort dette på, ser mange påstår bilen går bedre etterpå - dette har jeg ingen tro på...
Gjest Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 +1 på innlegget til HMSW. utenom en ting. Dette er IKKE vanlig på m57. det skjer mye hyppigere på m47, antagelig grunnet vibrasjoner fra denne. du kan være uheldig, men det er på ingen måte et vanlig problem.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Finnes en rekke poster om dette temaet på et engelsk fora jeg bruker å være innom, men med tanke på hvor mange biler som kjører der er ikke problemet så stort. Fellesnevneren for mange av disse er at innsugene er full av koks som følge av EGR-systemet, noe som setter seg langs kantene der flapsene står. Når det blir for mye koks samtidig som dette stivner blir det en enorm belastning på flapsene når de skal lukkes som gjør at de til slutt kan løsne. Kan lese litt mere her http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/bmw-e46-diesel-info-including-swirl-flaps-t5537/
Runet Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Jeg tror veldig om sotteorien til Fredrik. Vi er 2 naboer her som har opplevd dette med M57 (03 330 og 04 (tror jeg) 530). Begge mellom 160 og 170kkm. Han måtte overhale hele, jeg toppen. Han har fortsatt sine spjeld eller "flaps", men jeg kasta dem ut og satte inn blindpluggene fra England. Betalte vel ca 600 kroner levert her for blindpluggene. Vi kan ikke merke forskjell på disse 2 bilene, men vi mennesker er da heller ikke måleinstrumenter. Jeg ringte England, og de hadde bytta selv på 300 motorer og solgt ca 1000 sett til sånne som meg. De lovte meg at jeg ikke kunne merke forskjell Jeg har kjørt 2500km siden, og er veldig fornøyd. Jeg ville hatt angst om jeg fortsatt hadde spjeld.....
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Skal sies at jeg kjøpte inn 4 slike blindplugger, men valgte å ikke sette dem inn når jeg bytta glødepluyggene. Jeg valgte derimot å blende vakuumslangen til EGR-ventilen slik at jeg slipper all koksavleiringen. Hadde dette oppe for kontroll 8 mnd etter at jeg hadde blendet EGR-ventilen hvor jeg kontrollerte turboen for slakk og da hadde ikke innsuget tegn til oppbygging av sot. Selv følte jeg at bilen ble MYE kvikkere etter at jeg blendet EGR-ventilen, samt at jukking på ca 1800 omdr/min forsvant.
Gjest Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 vil legge til at både 03 330 og 04 530 er m57N motorer, disse er noe annerledes enn m57.. dog ser jeg ikke noen grunn til at det skulle påvirke swirl flap... blending av egr er bra.. dette er noe alle som har biler som ikke legger feilkoder på det burde gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå