even_h Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Igår fikk jeg en bot i oslo, og jeg vet jeg kjørte for fort så jeg erkjente det og godtok et forenklet forelegg. Men når jeg skulle få boten spurte jeg om jeg kunne få lov til å se målingen, og da fikk jeg tilsvar at jeg skulle bare skrive under så skulle jeg få se. Greit nok tenkte jeg da. Men etter jeg hadde skrevet under fikk jeg bare papirene mine i retur og politiet sveivet opp vinduet og kjørte mens jeg stod der som et spm tegn. og når jeg går over infoen på forelegget ser jeg at det er tydelig feil, det mangler blandt annet måle metode og hvilken paragraf jeg brøt. men er det noen mulighet for meg å klage? Er sure penger og jeg ikke kjørte i den hastigheten de målte meg i!
ehrnst Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 ja, da kan du klage. Du har også krav på å få se kontrollpapirene på måleutstyret - om du ber om det. Kan ikke dette framvises så er ikke målingen gyldig
sladjan Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Frekke purken ass! Hvorfor kasta ikke du stein etter de da? hehe
Saltkjelen Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Jeg fikk tidligere i år bot (forenklet forelegg) etter å ha kjørt med park- og tåkelys i 19.30 tiden. Dette var dog i Februar mnd og kveldene var fortsatt mørke på denne tiden. Jeg vedtok forelegget og betalte regningen når jeg kom hjem. Jeg så i ettertid at det manglet reg. nr på forelegg-seddelen, det stod "BMW personbil", i tillegg til hva jeg hadde gjort etc, stusset over dette, men gjorde ingenting. I Juni hadde jeg fått en merkelig tilbakebetaling fra Statens Innkrevningssentral (disse krever også inn forelegget) på samme beløp som jeg betalte i Februar. Antar derfor at de har oppdaget en feil med forelegget og tilbakebetalt det jeg betalte... Jeg ville forøvrig ha klaget over mangelfulle opplysninger på det forenklede forelegget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå