Gå til innhold

Stress å bytte bærearmsforinger,stabstag og endeledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte btw å gjøre dette selv med hjelp av en kompis som er mekaniker. Man trenger vel ikke noe spesial verktøy til å skifte disse ut?

Skrevet

burde ha en løfte bukk når du gjør dette. Er litt hamring som skal til for og få det til og løsne.. Hehe.

Burde og telle gjenger på endeledde når du tar det av. Gjordt på et par timer. Spesial verktøy - stor hammer og rustløser :)

Skrevet

Bærearmsforinger må vel presses på... prøvde skrustikke, hammer, slegge og egentlig det meste når jeg skifta på e30, men måtte på et verksted og få de til og presse foringa inn. stakk en femtilapp i lomma til mekanikern :)

som Kjetil12345 sier kan det være lurt og telle jenger eller sette et merke på hvor langt det nye skal inn:)

Skrevet

Bør vel kunne klare det på et par timer hvis han er mekaniker. Veldig kurant jobb. Fordel med girkassejekk og stor hammer.

Ja man kan telle gjenger osv og få det noenlunne, men skal man ha det 100% og unngå unødvendig dekkslitasje osv tar man firehjulskontroll.

Tar ikke mer enn en halvtime hvis du kun justerer spissing foran og endel mer hvis du skal ha alle måla 100%.

Skrevet

Planen er å ta bilen inn på 4hjulskontroll etter at alle delene er skiftet ut. Var jo akk disse bærearmsforingene jeg stusset på, om disse ville bli et problem. Vis dem må presses på osv. Han har jobbet par år som mekaniker og skrudd hele livet. Men akk nå går han på en ingeniør linje. Så det hjelper altså ikke å ha den vanlige bmw jekken? :lol: Må se hva av ustyr vi har til gode å jobbe med 8)

Takk for mange gode svar,god helg :D

Skrevet

jeg presset på en slik foring senest igår faktisk.

men i mitt tilfelle hadde jeg ny arm + foring liggende løst.for å få montert denne foringen på armen smorte jeg både armen å foringen inn i zalo,deretter måtte jeg bruke hele kropsvekten for å presse den på,kombinert med en stor hammer..

jeg tror ikke jeg ville prøvd meg på dette uten riktig verktøy når armen er montert på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...