Kenni Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Har noen 245/40/18" på M5 replica felger. Problemet mitt er at det rister i rattet ved nedbramsing (det er ikke kasterforingene da disse er skiftet). Og spørsmålet er om noen har erfaring med om det er godt nok å bytte bare dekkene til noe av god kvalitet eller om jeg må skifte felger også? På det ene dekket er det en "klump" på som man kjenner når man roterer hjulet med hånden på. Hulene har blitt avbalansert tre ganger nå. Og det har vært variasjon på hvor og hvor mye bly som skal være på. Kan virke som om felgmaterialet lever sitt eget liv (fort kast el). Vet at dette ikke er den beste kombinasjonen med Minerva og replica felger, men jeg tok en kjangs på at det ville fungere greit før jeg la ut på tur sørover.
bjalle Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Kan nesten garantere at det er dekkene dine,skulle ikke vært lov å selge så dårlige dekk,M5 replika felger skal være ok kvalitet så lenge du er nøye med å polere dem pga dårlig lakk,Skal du ha lavpris dekk er falken ett godt alternativ,Minerva er laget stort sett av hard naturgummi og er en plage å balansere (egen erfaring),har du kjøpt felgene brukt kan det jo være begge deler.
MotorViagra Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Styr unna Minerva dekk, det er min erfaring. Er finne å spinne ut det er alt
Kenni Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Felgene er helt nye, men det kan da komme kast i de fordet. Satt hjulene på bilen den dagen jeg kjørte sørover til Spania. Er jo for det meste fine veier jeg har kjørt på foruten de lappeteppene som er i Tyskland. Hvilke dekkmerke og type anbefales til e39? Tenker jeg tar en runde for å få noen priser her på mandag/tirsdag neste uke. Skal også presse de jeg kjøpte hjulene av siden det ene dekket ikke er bra (klumt midt på rulleflaten).
MotorViagra Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Felgene er helt nye, men det kan da komme kast i de fordet. Satt hjulene på bilen den dagen jeg kjørte sørover til Spania. Er jo for det meste fine veier jeg har kjørt på foruten de lappeteppene som er i Tyskland.Hvilke dekkmerke og type anbefales til e39? Tenker jeg tar en runde for å få noen priser her på mandag/tirsdag neste uke. Skal også presse de jeg kjøpte hjulene av siden det ene dekket ikke er bra (klumt midt på rulleflaten). Jeg ville gått for noen myke å behaglige dekk på denne bilen. Dette fordi denne er vedlig følsom når det kommer til hjul hvis du ønsker komforten denne bilen egentlig har Goodyear, yokohoma, hankook eller continental. Disse er forholdvis myke å komfortable å kjøre med. I tillegg hadde jeg gått for 235/40-18 i stedenfor 245/40-18 som du har.
Kenni Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Det er vel ikke så nøye bak på bilen med riktig kvalitet? Tenker litt økonomi også oppi her siden jeg muligens selger bilen når jeg kommer hjem på høsten. Hvis det er dekkene som er problemet, så harr det vel vært ok og bare skiftet dekkene foran?
Kawa zxr Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 hvis bilen kun rister i rattet ved nedbremsing ville jeg trod skivene dine var skeive...
Kenni Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Skrevet Juni 28, 2010 Mulig det. Satt på nye skiver og klosser fra gs for ca. 8000 km siden. Hvordan kan jeg enkelt finne ut om det er kast i dem? På bmw verksted mente de at det kunne være hjulene, men de hang seg veldig opp i at bremser, dempere og hjul ikke var orginale.
Kawa zxr Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 jekk opp bilen og snurr på hjula.. er di skeive så hører du at klossene subber litt på deler av skiva... da er skivene skeive...
MotorViagra Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 jekk opp bilen og snurr på hjula.. er di skeive så hører du at klossene subber litt på deler av skiva... da er skivene skeive... I mange tilfeller er dette riktig. MEN er mange som skifter skiver å klosser uten å gjøre rein spindelen. Ligger det overfalte rust eller annet møkk der vil skiva automatisk få skeivheter. Er viktig å gjøre reint! Skal sies at bremseskivene på disse bilene slår seg utrolig fort.
Kenni Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Skrevet Juni 29, 2010 Det skriket litt på høyre side foran når jeg bremser ja. Skriking av og på ved svak bremsing som om skiven er skeiv. Dersom skiven er skeiv så er det vel ikke annet enn å skifte for at det skal bli i orden?
Kawa zxr Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 ikke så mye annet og gjøre nei.. men sjekk om det er drit bak den først så ser du om det hjelper... kan dreie skiva bein også da... nok og ta av hvis den er helt ny
Kenni Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Da får jeg demontere bremsene foran i løpet av uken for å se at det ikke er noe dritt som ligger i veien å skaper disse problemene. Det var ikke sånn de første ukene etter at skivene var byttet. Vet ikke om det har noe å si. Har lest litt rundt og har vel konkludert med det samme som Kawa dat det kun er under bremsing det rister og i og med at det hyler i bremsene og at du hører at bremsene tar litt og litt. Jeg får jekke opp å gjøre rent og smøre det som er å smøre godt med kobberpasta å se om det hjelper. Vedr at bremseskivene slår seg, så skulle en tro at GS sine var av god kvalitet og ikke skulle gjøre det så fort. Hvis jeg ender opp med å måtte skifte her nede, så håper jeg å få noe refundert av GS
Otis Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Casterstagforigner er en stor synder, når skivene blir skjeve fort. Bytt dem.
Kenni Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Har nettopp byttet casterforingene. Kjørte mange mil med endel risting pga casterforingene før de ble skiftet. Så da kan kanskje det være årsaken til at bremseskivene er slått seg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå