Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det er mulig og kjøre med sveisa diff? er en 520i 24v..

har kjørt biler med sveisa diff før, men det er kun for og leke, funker det og ha sveisa diff på bruks bil ?

Skrevet

hopper vel litt hvis du svinger du f.eks skal ta en usving, da hjulene vil ha lik hastighet når hjulet bake som er ytterst i en sving vil i realiteten ha større fart... sliter sikkert litt ekstra på foringer, men går sikkert an og kjøre med, men ville heller satsa på og få fatt i e sperrediff :)

Skrevet

skummelt og kjøre grise fort med sveisa sperr og :P

men ja, skal ha meg sperrediff, men har ikkje peng til det, så da tar eg billig løsningen og sveise driten.

eg kan ikkje kjøre rundt uten sperr, det er ikkje noe gøy. så får ligge ut litt ekstra cash i foringer og dekk :)

Skrevet

hehe jada :)

eg prøver så godt eg kan og holde meg, men er ikkje så lett skal eg si deg.

tror eg skal spare til en ren bane bil, så eg får kjørt ifra meg litt, lovlig :)

Skrevet

Altså, dette er snakk om VELDIG mye foringer som slites. Og dempere..

Så i den "korte" lengden så er det faktisk billigere å lete etter en sperrediff, kontra å kjøpe alle foringer og dempere du må bytte ut til kanskje ja.. 3000-4000,-? Så arbeidet med å bytte?

Men er enig med folk oppover her, si fra når lappen ryker.

Skrevet

hmm, jaja eg sveise driten eg, så får da går så da går :) eg skal ta og legge ut en ny tråd når er ferdig og sveise, og har lekt meg litt :)

Skrevet

Ikke bare foringer og dempere som går fyken, har vært borti biler hvor stikkakslinger har røket regemessig, buika gulvet i bilen, slått istykker det ene og det andre, etterhvert røyk også festet på baklokket så diffen datt ned på asfalten. Tenk deg kreftene, leiter noe utrolig på bilen..

Skrevet

da sveiser eg diffen fast i karroseriet under, dreier til noen 6" akslinger, og kjører på :P hehe

men det er jo bere en billig bruks bil, så ryker det så triller eg den utenfor kaien her hjemme også kjøper meg ny bil :P

Skrevet

ja eg ska ikkje sei noke imot da (=

blir nok bra dette here :P får se senere i sommer om eg gidder og filme litt kjøring :)

men bilder kommer med engang eg gidd og begynne og sveise :)

• 5 months later...
Skrevet

sveisa diffen og brukte den vel i 2veke før driten takket for seg :P artig var det, men den lakk olja, så var tørt som fææn inni diffen :P

så nå kjører eg uten sperr igjen, og det suuuger !

Skrevet

samma skjedde med meg også :P på e36 318is :P vinterbil.. lakk olje- kjørt den helt, skulle ta en u sving.. banka litt cluch og der sto jeg midt i et lys kryss :P

bare og rive av.. finne ny en.. sveise den og, og sladde på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...