Gå til innhold

Kamtiming av M20B25 Turbo


slperformance
 Share

Anbefalte innlegg

Justerbart kamdrev sammen med originalkam er igrunn bare tull. Alt du klarer å gjøre er å flytte registeret litt opp og ned, minimalt med effekt å hente. sett inn turbokam, blir som dag og natt på m20...

Javel.....

Så sugemotorkammene til BMW er ikke spesielt godt egnet til Turbobygging?

Slik som Feks Mercedes sine og for ikke å snakke om Audi sine 2,2 (7A) kammer.

Har du spesifikasjonene på orginal kam og en "turbokam" kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det m20 kammen du spurte om, og det var den du fikk svar om. Til en motsetning så er f.eks S38 kammene helt supre å kjøre med i en turbomotor.

m20 kammen vil gi deg et jævlig høyt moment, men effekten vil begynne å gå ned på turtall hvis du begynner å ladde på litt friskt med en skikkelig turbo. En kompis hadde en m20 2,7 som bremsa 400hk og 600nm, som i og for seg er jævli pene tall. Problemet var at allerede før 5000 omdr så begynte effekten å dale såpass kraftig at det føltes som om motorn ga seg helt, istedenfor å virkelig øke på, som den ville gjort med en turbokam!

Men på en annen side, skal du ha ut rundt 300hk så kan du bare kjøre med standardkam, men kamdrevet kan du fint skippe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

För dem som är intresserade kan jag ordna bra pris på trimchip som fungerar mycket bra tillsammans med vassare kam. Har gjort sådana chip till flera i forumet, så bara söka.

Kan ordna både Turbochip med backad tändning samt sugmotorchip med vassare ställd tändning.

Bara att skicka mig PM om du är intresserad.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...