kenmyh Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Hey! Nå skal jeg kjøpe meg coilovers, så da lurer jeg på følgende: Lønner deg seg å kjøpe en fast høyde, eller justerbart? Jeg var ute i går og målte litt høyder på øyemål, så kom frem til at 60/30 burde være en fin løsning. Så da er spørsmålet, hvordan er denne høyden å kjøre med på vinteren? Og hva burde man gå for, justerbart eller fast på 60/30? Har sitti og tenkt på det lenge, og jeg tviler på at jeg blir å justere høyden no særlig, i såfall kjøper jeg bare andre fjærer (for det går vel? ) Og hvilket merke burde jeg gå for, med tanke på kvalitet og holdbarhet? Takker for svar! Kenneth
Jan Tore Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Coilovers er jo justerbare senkesett, mens "senkefjærer" ofte går under vanlige senkesett, med eller uten tilhørende korte dempere. Om du kjøper coilovers, har du jo muligheten til å justere høyden til du er fornøyd, noe som kan være fint å ha i bakhånd når vinteren kommer, og bilen er for lav. Prisen på coilovers har jo blitt latterlig lav nå(selvfølgelig får man det man betaler for), så et ordentlig senkesett, koster gjerne mer enn de rimeligere coiloversene. Jeg kjøpte forøvrig justerbart hos Parts and Retards, og kan trygt anbefale dem.
Otis Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Men hver gang man justere opp eller ned må man vel egentlig inn for 4 hjulsjustering?
kenmyh Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Jeg stikker innom GS i Oslo i morra, og hører litt der også, så får vi se om jeg går derfra et senkesett/coilovers rikere
winchester Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Du må sveise coiloveren på det orginale fjørbeinet, søk på forumet så finner du nok informasjon om det.
skm Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 GS-Bildeler har bare sveisekit, FYI. Det e vel bare på eldre modeller du må sveise...?
Remi Berg Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Sveisekit gjelder typisk for E30 og E34 da disse har fast spindel på fjærbeinet, mens på E36 og andre modeller kan du dele fjærbeinet fra navet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå