Gå til innhold

BMW 525 24V sedan med sportskinn!


Anbefalte innlegg

Flytter til England i august, må selge go'bilen før det!

Bilen var orginalt en BMW 520 fra 1989 som ble importert til Norge.

Jeg kjøpte den av en BMW mekaniker fra Stavanger, han har kostet på bilen mye,

importerte en 525 sportsmodell og satte alt over på denne bilen.

Så alt er satt inn fra en 94 modell 525, motor, interiør, understell og mer eller mindre alt!

Meget bra bil! Motoren er som sagt fra 94 og går som en klokke uten noen ulyder, satt inn svart sportskinn som er helt strøkent. Det nye rattet og det nye dashbordet med to airbagger, den nye fronten, selvfølgelig er det manuellgir og 24 ventiler med nytt luftfilter. Forresten er bilen svart metallic

Fakta:

BMW 525 24V (nesten 200 hk) gått 268 000

Manuellgir

2x El. Vinduer

Sportskinn

V8 front \ bredfront

Sentrallås

Varmeseter

Aircondition

CD\Radio

Satt inn nye høyttalere

Alu. Felger

Soltak

Skinnratt

ABS

Stor kjørecomp. med tusen funksjoner

Xenonlys

Hvite blinklysglass på siden og foran

Bilde kommer så fort jeg kommer meg hjem, er hjemme 6. juli. og reiser igjen i august. Må selges før august, ellers går den på auksjon.

er i utlandet akkurat nå, så hvis det er noe, send mail eller post her.

Mail: williamthoresen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 000 i pris eller bud.

Bagasjelukket er byttet pga. rust, så den blir nylakkert om en uke, kan evt. selges uten lakkering for 30 000.

Jeg har ikke endret noe i vognkoret pga. forsikringen, spare forsikringspenger + at du kan ikke se forskjell på 525 og 520 ved en eventuell kræsj-. Men får selvfølgelig for lite igjen ved evt. utbetaling...

Rust messig er bilen meget bra stand! Finnes mer eller mindre ikke rust i kanalene. Hele og fine jekkfester, ikke noe i skjermer eller under bilen... Er noe lakkskade rundt bensilukket som er lakkert og noe på h. frontdør. Ellers bærer jo karroseriet preg av å være gammelt. Noen småriper og tre små "prikker" bulker på v. bakdør. Kommer bilder av dette snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, sto det er 89 mod. da er det 12v org. ser rimelig stor forskjell på di to når du har putta inn en 24v.

Men kjøpte en annen bil i går, så ellers Takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, selvfølgelig ser man forskjell på en 89 motor og 94 24v\12v motor, men det er uansett ikke forbudt å mytte til nyere motor... Har hatt den på BMW og de sa det ikke var noe problem selvom han visste at det 2,5 liter og at det var bare for ordensskyld eller hvis jeg vil ha mer forsikringspremie og høyre utbetaling ved evt. kræsj jeg kunne bytte om i vognkortet og vise den på biltilsynet. Men gratulerer med ny bil ;)

Forresten kan jeg evt. Få godkjent den og endret vognkortet før salg, men da selges den dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklager at jeg var litt sen med å svare, nettet lever sitt eget liv om dagen tydligvis.

Men: Bilen står i Vestfold nær Tønsberg.

Grunnen til at jeg ikke har lagt ut bilde av rumpa er fordi bagasjelukket har jeg akkurat byttet pga. slitt og mye stygge riper, samt noe rust over skiltet. Så den nye skal til lakkering i løpet av denne uka eller neste. Det er ikke noe hast med å selge bilen lenger, men den MÅ bort før slutten av august.(Da flytter jeg)

Skal få lagt ut noen bilder av felger og dekk så fort jeg kan og bilde av rumpa kommer så fort den er lakkert.

Ja dobbel vanos, så kraftig og sprek motor. Det som er så fantastisk er at motoren er kun fra 94, så den går nydelig og kan kjøres på 0,8 når du holder fartsgrensa. Bevises faktisk med kjørekomputeren i bilen. Den tar også snittfart, liten form for gps, kan måle avstand og hvor langt tid du vil bruke til "målet" osv. Har også et digitalt display under speedometeret som viser feilmeldinger hvis du mister en pære eller spylervæske nivået blir lavt, lite olje eller andre ting som kan gå galt. Det som er litt synd, som ikke jeg har hatt tid til er at kasrrosseriet bærer jo preg av at det er fra 89. Noen kosmetiske "skader" eller upenheter finnes litt rundt om, bakdøra på h. side har tre små små bulker som du ser hvis du kommer nærme nok og den ville jeg helst bytta eller sparklet og lakkert. Samtidig som lakken ikke er særlig pen akkuirat rundt tanklukket. Men jeg skal se om jeg kan få gjort noe med det før jeg selger den.

Kan kanskje gå ned i pris ja. Men det kommer helt ann på hvor stor etterspørsel det er.

Hvis du vil ha den med endret vognkort og gnilb, vet jeg ikke noen pris, har ikke sett for meg det. Da må jeg sjekke litt mer hva de ligger på i pris og hva den kan være verdt. Men kom gjerne med bud! ;)

(Skal få ut noen fler bilder så fort jeg kan folks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det du sier at det er lov å bytte til en nyere motor er svada.

Det er ikke lov å kjøre rundt med denne før den har vært til kontroll hos statens vegvesen.

deriomot, om alt som var forskjellig fra e34 med m20 til e34 med m50b25 er byttet, bør ikke dette være noe problem å godkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lovlig å bytte til lik motor, men når man øker fra org.12v 129hk - M50 24v 192hk må mye annet byttes, å den må vises på Bt. for godkjenning av ombyging, samt ha papirer fra donorbil i orden;)

Men, hvis du har papirer osv, skal ikke dette være noe problem!

Lykketil med salg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer liffi, det var akkurat det mekanikeren på BMW Tønsberg fortalte meg også da jeg var der sist. men nå har bilen gått slik som den er i noen år og jeg har selv blitt stoppet en gang uten at det er blitt stilt noe spørsmål ved det, den har vært på bmw og de har blant annet hatt oljeservice og jeg har fått beskjed om at det ikke er noe å bry seg om med å dra til biltilsynet. Så det er nå sånn det er og kjøper er fult klar over at det står 520 i vognkortet men alt er byttet om fra en sportsutgave fra sverige 94. mod 525! ;) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...