Rostad Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Lurer på hva som lønner seg med tanke på 4 hjulskontroll før godkjenning av coilovers. Bør man ta 4hjulskontroll når bilen er senket som den skal være til vanlig for å få rett instillinger da, eller heve den for å få 50cm + opp til frontlyktene for 4hjulskontrollen ?
toyo Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 du må ha papirer på 4hjulskontroll, samt dokumentasjon på senkesettet for å få det godkjent. dvs at du må på kontroll før visning
thomascr Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 er dette strett og få igjennom? eller ser de kun papirene, og setter det i vognkortet?
Rostad Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 Jeg tenkte på om jeg skulle heve bilen før eller etter 4 hjulskontrollen FØR godkjenninga på biltilsynet. Bilen må være 50 cm opp til frontlyktene har jeg fått med meg for å få den godkjent, noe som innebærer at jeg må heve bilen nå. Så lønner det seg å ha bilen på 4 hjulskontroll senket eller hevet ?
ehrnst Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 lønner seg i forhold til hva? lettere å få vinklene inntil fabrikktall om du hever
Rostad Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 Ok. Jeg tenkte på om hvis jeg hadde 4hjulskontroll når den var heva, og derretter senka den når den ble godkjent, og at justeringene under 4 hjulskontrollen ble til ingen nytte.
sladjan Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Har ikke hørt det med lyktene før. Akkurat godkjent min justerbart selv. Jeg ville senket bilen max i forhold til hva senkesette er godkjent. For de kommer til å skrive nav avstand og opp til hjulbuen i vognkortet når du er hos BT.
Rostad Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 syns d virker som det er så mange forskjellige måter det blir praktisert av BT..
winchester Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 For ditt eget beste stiller du den så lav du vil (innenfor godkjent grense), tar firehjulskontrollen, får papirer og dropper innom Biltilsynet og får det skrevet inn i vognkortet. Det med 50 opp til frontlyktene har jeg aldri hørt om før, men heller 8 cm klaring fra bakken og det laveste punktet på bilen.
Hardtop Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Klaringen skulle være 11 cm da jeg var inne med bilen i mai.
winchester Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Hm, sjekket for 3 uker siden jeg, da var grensen 8 cm til bunnpannen..
HansV Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Kravet i Norge er 11cm, men det var 8cm før. Praktiseres sikkert litt forskjellig på BT rundt omkring. Ellers er spec.en på fartsputene i Norge maks 87mm høyde, og de er gjerne høyere i praksis. Da bør kansje ikke bunnpanna ha 8cm klaring? Da må du i såfall kjøre rundt humpene.
winchester Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Har 8,5 cm klaring nå og overlevde alle fartsdumpene i kommunen når jeg hadde prøveskilt, så skal nok klare meg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now