Gå til innhold

Godkjenning av coilovers og 4hjulskontroll.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som lønner seg med tanke på 4 hjulskontroll før godkjenning av coilovers. Bør man ta 4hjulskontroll når bilen er senket som den skal være til vanlig for å få rett instillinger da, eller heve den for å få 50cm + opp til frontlyktene for 4hjulskontrollen ?

Skrevet

du må ha papirer på 4hjulskontroll, samt dokumentasjon på senkesettet for å få det godkjent.

dvs at du må på kontroll før visning :P

Skrevet

Jeg tenkte på om jeg skulle heve bilen før eller etter 4 hjulskontrollen FØR godkjenninga på biltilsynet. Bilen må være 50 cm opp til frontlyktene har jeg fått med meg for å få den godkjent, noe som innebærer at jeg må heve bilen nå. Så lønner det seg å ha bilen på 4 hjulskontroll senket eller hevet ?

Skrevet

Ok. Jeg tenkte på om hvis jeg hadde 4hjulskontroll når den var heva, og derretter senka den når den ble godkjent, og at justeringene under 4 hjulskontrollen ble til ingen nytte.

Skrevet

Har ikke hørt det med lyktene før. Akkurat godkjent min justerbart selv.

Jeg ville senket bilen max i forhold til hva senkesette er godkjent. For de kommer til å skrive nav avstand og opp til hjulbuen i vognkortet når du er hos BT.

Skrevet

For ditt eget beste stiller du den så lav du vil (innenfor godkjent grense), tar firehjulskontrollen, får papirer og dropper innom Biltilsynet og får det skrevet inn i vognkortet. Det med 50 opp til frontlyktene har jeg aldri hørt om før, men heller 8 cm klaring fra bakken og det laveste punktet på bilen.

Skrevet

Kravet i Norge er 11cm, men det var 8cm før. Praktiseres sikkert litt forskjellig på BT rundt omkring.

Ellers er spec.en på fartsputene i Norge maks 87mm høyde, og de er gjerne høyere i praksis. Da bør kansje ikke bunnpanna ha 8cm klaring? Da må du i såfall kjøre rundt humpene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...