viddi Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 mye gass skal det på ac anlegge på en 520ia 94mod e34?
Tom K Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Det varierer litt, jeg fyllte ac`n på min E39 forrige uke og det gikk på 750 gram, han sa at BMW kunne variere mellom 600 og 1200 gram
Odd-M Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Det står som regel et merke i motorrommet som angir fyllemengder. På min E39 står det oppe på frontamma rett på siden av panserlåsen.
Tom K Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Da må du nesten bare fylle og se hvor mye det går på, det fikser han som ev skal fylle anlegget ditt
MGR Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Da må du nesten bare fylle og se hvor mye det går på, det fikser han som ev skal fylle anlegget ditt trygt... Fyll på så mye som det er ment på bilen, ikke fyll på til det ikke går mer.. det blir helt feil!
jon///M Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Da må du nesten bare fylle og se hvor mye det går på, det fikser han som ev skal fylle anlegget ditt trygt... Fyll på så mye som det er ment på bilen, ikke fyll på til det ikke går mer.. det blir helt feil! man fyller ikke til det ikke går mer!! man bruker manometer og fyller etter trykk! kuldemedium gassene har spesifikke tempraturer ved gitte trykk. dvs at viss vi måler sugetrykket på r134a til f.eks. 1bar så har man et fordampningstempratur på ca -8 til -10 grader celcius. dermed så fyller man til man har det sugetrykket man vil ha. man følger samtidig med på kondenseringstrykket (høytrykk) så dette ikke blir for høyt. selfølgelig er det beste og fylle etter vekt, men noenganger går det bare ikke og det er ingen problemer og fylle etter trykk så lenge man vet hva man gjør!
Tom K Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Da må du nesten bare fylle og se hvor mye det går på, det fikser han som ev skal fylle anlegget ditt trygt... Fyll på så mye som det er ment på bilen, ikke fyll på til det ikke går mer.. det blir helt feil! Hvis man benytter et seriøst firma så vet de hvor mye det går på anlegget, det er ikke snakk om og bare fylle "til det renner over"
nightmare Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 seriøse firmaer har programmer som de slår opp i får å se diverse Data om bilen. på min gikk det nesten 1200g og det var på e39 begynner å bli dyrt da åss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå